سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی نمایشگاه نقاشی در رشت

نمایشگاه نقاشی با عنوان سیری بی پایان در چشم انداز در رشت دایر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قاسم مصفا مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: نمایشگاه نقاشی پیمان کرندی با عنوان سیری بی پایان در چشم انداز در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برای بازدید  علاقمندان گشوده است.

وی با بیان اینکه، این نمایشگاه نقاشی تا ۱۰ مرداد ادامه دارد، افزود: در این نمایشگاه ٢٢ تابلو نقاشی با ابعاد ٣٠ در ٤٠ سانتیمتر با تکنیک اکریلیک به نمایش عمومی در آمده است.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان  با بیان اینکه، بیشتر آثار این نمایشگاه با سبک پست امپرسیونیسم و با الهام از آثار ونسان ونگوگ نقاش معروف هلندی اجرا شده است، تصریح کرد: نمایشگاه نقاشی با عنوان سیری بی پایان در چشم انداز در ۲ نوبت، صبح‌ها از ساعت ٩ تا ١٤ و بعد از ظهر‌ها از ساعت ١٦ تا ١٩ برای علاقمندان به هنر نقاشی دایر است.

سبک پست امپرسیونیسم، جنبشی منشعب شده از امپرسیونیسم است که معمولا از روی طبیعت و با حرکات سریع قلم کشیده می‌شود و به تصویر کشیدن تغییرات روشنایی در طول روز، بخش مهمی از آن است و مضامین و موضوعات در این مکتب به صورت صور ناب هندسی و احجام افلاطونی نمایش داده می‌شود واستحکام در ساختار ترکیب بندی، صراحت شکل و فرم، تأکید بر بیان درونی به مدد رنگ و شکل از ویژگی‌های این جنبش هنری است.

 

انتهای پیام / ق 

 

نمایشگاه نقاشی در رشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.