سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ملی یک شهر و دو روستای صنایع دستی خراسان جنوبی

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از ثبت ملی یک شهر و دو روستای صنایع دستی در استان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، رمضانی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: ثبت ملی خوسف به‌عنوان شهر پارچه سنتی مله، روستای خور به‌عنوان روستای گوهرسنگ‌ها و روستای نای‌بند به‌عنوان روستای حصیربافی بررسی شده است و در صورت موافقت، این شهر و دو روستا به عنوان شهر و روستا‌های ملی صنایع دستی در رشته‌های یادشده معرفی شوند.


او افزود:خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده، روستای خراشاد به‌عنوان روستای جهانی حوله‌بافی ثبت شده است که ثبت این روستا باعث ایجاد اشتغال، درآمدزایی و فروش بیشتر و رونق هرچه بیشتر در این روستا شده است.


رمضانی گفت:بعد از ثبت جهانی خراشاد شاهد اتفاقات بسیار خوب در سطح این منطقه و استان خراسان جنوبی هستیم به‌گونه‌ای که هنرمندان با تولید حوله و فروش آن توانسته‌اند به خوبی درآمد کسب کنند و حوله‌های تولیدی هنرمندان این روستا در مراسم حج نیز مورد استفاده قرار گرفته است.


رمضانی ادامه داد: مدل تولید حوله در روستای خراشاد به‌قدری جذاب و متنوع است که این مدل جذاب از سوی خانم غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، در شورای جهانی صنایع دستی معرفی شده است.


او افزود: با توجه به برگزاری شورای راهبری تعیین شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع دستی در هفته گذشته، موارد مطرح شده درباره خوسف و روستا‌های خور و نای بند توسط کارشناسان و مسئولان بررسی و در صورت دارا بودن صلاحیت، این شهر و دو روستای خراسان جنوبی به ترتیب به عنوان شهر ملی پارچه سنتی مله، روستای ملی گوهر سنگ‌ها و روستای ملی حصیربافی ثبت خواهند شد.
انتهای پیام/ب


ثبت ملی روستا‌های خراسان جنوبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.