سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقاء شاخص‌های بهداشتی مرهون تلاش‌های بهورزان در مهاباد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: فعالیت بهورزان نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها و صیانت از سلامت مردم دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بهزاد سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: بهورزان در خط مقدم عرصه سلامت و به عنوان محیطی‌ترین نیرو‌ها حوزه سلامت شناخته می‌شوند ، کلیه فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه بهداشت با پای کار آمدن این نیرو‌ها موفقیت‌های چشمگیری کسب نموده است.

او افزود: اجرای طرح شبکه‌های بهداشت و درمان در آذربایجان غربی به صورت پایلوت آغاز شد و اولین خانه بهداشت در سطح کشور در روستای حیدرلوی بیگلر شهرستان ارومیه آغاز به کار کرد.

او اضافه کرد: بهورزان از موثرترین نیرو‌ها در ارتقای سلامت بوده و فعالیت‌های آن‌ها در تامین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه نقشی حیاتی دارد، به طوریکه با کمترین هزینه و امکانات، با تلاش و فعالیت شبانه روزی خود، نقش مهم و تاثیرگذاری در پیشگیری از بیماری‌ها و صیانت از سلامت مردم دارند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد ادامه داد: شاخص ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون در کشور ایران مرهون خدمات بهورزان می‌باشد فعالیت‌های اکتیو این نیرو‌ها سبب شده تا کشور‌های پیشرفته با تاسی و دعوت از مسئولین وزارت بهداشت خواستار اجرای سیستم شبکه در کشور خود باشند.

بهزاد افزود: همکاران خستگی ناپذیر عرصه سلامت از کارخسته نمی‌شوند و مسئولین باید تبعیض‌ها را با همدلی و همفکری و مشارکت جمعی مرتفع سازیم.

او خاطرنشان ساخت: کارشناسان بهداشتی در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی باید به طور مستمر در خانه‌های بهداشت برفعالیت بهورزان تحت پوشش نظارت نمایند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: در زمینه توانمند سازی جلسات ماهیانه بهورزان در آخر ماه را برای همکاران آموزش داده تا بار علمی این نیرو‌ها به روز شود.

او ادامه داد: مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی گوگ تپه و مرکز خدمات جامع سلامت شهری بداق سلطان به عنوان مرکز معین در حال فعالیت می‌باشد و از اول مرداد ماه با حضور پزشک عمومی، کارشناس مامایی، بهیار، دارویار، منشی و خدمات آماده ارائه خدمت به روستائیان عزیز می‌باشد.

انتهای پیام/ج

تاثیرگذاری بهورزان در سلامت جامعه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.