سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیکوکار یزدی به ایتام ۱۹۰ میلیون ریال کمک کرد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزدگفت: یکی از خیران ایرانی مقیم خارج کشور حمایت مالی ۲۰ یتیم استان را به عهده دارد و تاکنون ۱۹۰ میلیون ریال کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، غلامرضا مشعل چی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد با بیان اینکه یکی از خیران ایرانی مقیم خارج کشور حمایت مالی ۲۰ یتیم استان را به عهده دارد، گفت: تاکنون این نیکوکار ۱۹۰ میلیون ریال کمک کرده است.

وی با بیان اینکه اکرام ایتام از طرح‌های مشارکتی است که با استقبال نیکوکاران داخلی و خارج کشور روبرو شده است، افزود: حدود ۱۳ هزار نفر حمایت چهار هزار و ۱۷۹ یتیم و فرزندان نیازمند غیر یتیم را به عهده دارند که هفت هزار و ۳۰۱ حامی سرپرستی هزار و ۵۰۲ یتیم را در طرح اکرام و پنج هزار و ۶۳۳ نفر نیز حمایت ۲ هزار و ۶۷۷ فرزند نیازمند غیر یتیم را در طرح محسنین عهده‌دار هستند.

مشعل چی ادامه داد : اکرام ایتام یکی از طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی است که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل ۵۰۰ هزار ریال ماهانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم را به‌عنوان فرزندان معنوی خود عهده‌دار شوند و طرح محسنین نیز برای حمایت از خانواده‌های نیازمند غیر یتیم دارای سرپرست بیمار و از کار افتاده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۱۲ میلیارد ریال به‌صورت نقدی، کالا و خدمات از سوی حامیان در طرح اکرام ایتام و محسنین به خانواده‌های تحت حمایت کمک شد.

در حال حاضر ۲۷ هزار خانوار شامل ۵۸ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد یزد قرار دارند.

استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۹.۵ درصد از این جمعیت را سالمندان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ی

فرد خیری حمایت مالی ۲۰ یتیم یزدی را به عهده دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.