سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز خشکسالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

رشد ۹۶ درصدی بارش ها نسبت به سال گذشته

ضیاییان گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای مهر تا ۵ مرداد، مجموع بارش‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۶ درصد رشد داشته است.

صادق ضیاییان رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت میزان بارش ها در کشور، اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای مهر تا ۵ مرداد، مجموع بارش‌های کشور ۳۱۸.۸ میلی متر بوده، در حالیکه مدت مشابه سال قبل ۱۶۰ میلی متر و بلندمدت ۲۲۵.۸ میلی متر بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش نسبت به بلندمدت ۳۹ درصد و مدت مشابه سال قبل ۹۶ درصد رشد داشته است، افزود: این در حالی است که سال گذشته در این بازه زمانی نسبت به بلندمدت ۲۹ درصد کاهش بارش داشته ایم.

ضیاییان با اشاره به اینکه تمامی استان‌ها بیش از نرمال بارش دریافت کردند، بیان کرد: در این میان استان ایلام با ۹۹ درصد و لرستان ۸۸ درصد بیش از نرمال و اردبیل با ۲ درصد و کرمان ۴ درصد کمترین میزان بارش را نسبت به بلندمدت تجربه کرده است.

رئیس مرکز خشکسالی با اشاره به اینکه امسال ۳۵ درصد بیش از یکسال زراعی کامل بارش دریافت کردیم، گفت: با توجه به بارش‌های مناسب در سال زراعی جدید، بیش از ۱۳۵ درصد آب کشور از نزولات آسمانی تامین شده است.


بیشتر بخوانید: بارش باران از ۳۱۲ میلی متر فراتر رفت/۱۳۴ درصد بیش از یکسال زراعی بارش دریافت کردیم


وی با اشاره به اینکه بارش‌های تابستانه ۴ درصد بارش یکسال زراعی را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: براساس بولتن‌های هواشناسی تا پایان مرداد، بارش در مناطق جنوب شرق و جنوب کشور نرمال و بیش از نرمال و در شهریور و مهر در گیلان کمتر از نرمال و مابقی استان‌ها در محدوده نرمال پیش بینی می‌شود. ضمن آنکه در دومین ماه پاییز بارش باران در منطقه شمال غرب در محدوده نرمال و بیش از نرمال و سایر مناطق نرمال و کمتر از نرمال خواهد بود.

به گفته ضیاییان، براساس بولتن‌های هواشناسی، دمای هوا در ماه‌های مرداد و شهریور نیم تا یک درجه و در مهر یک تا ۲ درجه بیش از نرمال افزایش خواهد داشت.

رئیس مرکز خشکسالی در پایان درباره تاثیر بارش‌های اخیر بر وضعیت آب سد‌ها و آب‌های زیرزمینی گفت: با توجه به آنکه سال زراعی جدید، سال پربارشی است، از این رو کمبودی در منابع آب‌های سطحی و آب پشت سد‌ها وجود ندارد، در خصوص آب‌های زیر زمینی وزارت نیرو باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

 

تمامی استان ها بیش از نرمال بارش دریافت کردند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.