سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجاری سازی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گامی موثر به سمت اشتغال است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تجاری سازی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گامی موثر به سمت اشتغال است و مسئولان باید بیش از گذشته به این مساله توجه خاصی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علی زینی وند معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح کارگاه تولید مهارت آموزان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای سنگ جواهر اظهار داشت: ظرفیت‌های بالای سیستان و بلوچستان به لحاظ نیروی انسانی، تنوع و زیبایی‌های آن در ابعاد فرهنگی و اجتماعی، دسترسی به مرز و دریا و سایر مزیت‌های استان تحت یک نگاه خشن، امنیتی و غیر واقعی قرار گرفته که باید این پوسته غیر واقعی را کنار زد.

او گفت: این پوسته نامناسب فضای سیستان و بلوچستان را پوشانده و فضا‌های فرهنگی نیز به جای اینکه این پوسته را از چهره استان بزدایند آن را تقویت می‌کنند و در چنین فضایی گفتمان توسعه و توجه به مسائل اشتغال و رفاه کمرنگ شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پایه‌های اشتغال کشور حول مهارت آموزی میچرخد، افزود: با توجه به رویکرد دولت در مقوله مهارت آموزی تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در این راستا گام بردارند.

لو بیان کرد: گفتمان و روحیه مدیران استان گفتمان توسعه رفاه و اشتغال نیست و رویکرد مدیران نیز تحت تاثیر فضای نامطلوب قرار گرفته است.

زینی وند با بیان اینکه مدیران باید در رفتار و عملکردشان مزیت‌های سیستان و بلوچستان را برجسته کنند، گفت: ظرفیت‌های بالای نیروی انسانی استان یکی از مزیت‌های آن بشمار می‌رود که باید با حرفه آموزی این ظرفیت و استعداد توانمند شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این بازارچه با هدف مهارت آموزی، تولید و فروش تضمینی محصول توسط این اداره کل در پاساژ برادران زاهدان راه اندازی شده است.

خداداد اولیایی گفت: با راه اندازی بازارچه اشتغال که چرخه آموزش، تولید و فروش را کامل می‌کند، برای ۲۰ نفر اشتغالزایی در حرفه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی ایجاد شده است.

او افزود: عمده فعالیت‌های کارگاه در راس آموزش‌های مهارتی و تولید و فروش تضمینی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: این کارگاه با سرمایه گذاری کارآفرین خلاق راه اندازی شده که توانسته از ظرفیت و پتانسیل معادن استان استفاده و اشتغالزایی کند.

او خاطرنشان کرد: این طرح تجارت مهارت آموزی است که گام اول آن در زاهدان و سپس در شهرستان هامون برداشته شده و پیش بینی می‌شود به زودی این بازارچه که در سه طبقه آموزش، تولید و فروش راه اندازی شده برای بالغ بر ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد کند.

انتهای پیام/ع

پایه‌های اشتغال کشور حول مهارت آموزی میچرخد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.