سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مطرح کرد؛

جمعیت کیفری زندان‌های نظامی با کمک تمام راه‌های قانونی باید کاهش پیدا کند

صالحی گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اقداماتی را برای کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرایم سبک و غیرعمد و بازگشت آن‌ها به کانون گرم خانواده را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی صالحی مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و عفو و بخشودگی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: اکثر محکومان نظامی مجرم حرفه‌ای محسوب نمی‌شوند و نگهداری مجزای این افراد در بند نظامی و با نگاه تربیتی باعث کاهش آثار و آسیب‌های زندان خواهد شد.

وی گفت: قضات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اتخاذ یک برنامه منظم بیشترین بازدید را از زندان‌های کشور دارند و با همکاری مجموعه زندان، بند‌های نظامی در وضعیت رفاهی و بهداشتی مناسبی قرار دارند.

صالحی افزود: مشکلات بند نظامی بسیار کم و قابل حل است و با حضور هفتگی قاضی ناظر زندان و ملاقات حضوری، مشکلات قضایی محکومان و بازداشتی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اقداماتی را برای کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرایم سبک و غیرعمد و بازگشت آن‌ها به کانون گرم خانواده را در دستور کار قرار داده و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نمی‌کنیم.

این مقام قضایی بیان کرد: استان‌ها موظفند هر ماه درخواست عفو موردی محکومان را به اداره کل عفو و بخشودگی سازمان مرکز منعکس کنند و پس از تشکیل کمیسیون، نتیجه نهایی به مرجع درخواست عفو ابلاغ خواهد شد و لازم الاجراست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.