سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره جنوبی: رهگیری موشک‌های آزمایش شده اخیر کره شمالی دشوار است

کارشناسان نظامی کره جنوبی اذعان کردند قدرت رهگیری موشک های تازه آزمایش‌شده پیونگ‌یانگ برای سامانه پدافندی این کشور دشوار است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری نووستی، روزنامه «کوریا تایمز» چاپ کره جنوبی اعلام کرد کارشناسان نظامی این کشور از قدرت موشک هایی که پیونگ یانگ به تازگی آزمایش کرده، ابراز نگرانی کرده اند.

این روزنامه امروز یکشنبه در گزارشی به نقل از برخی منابع در وزارت دفاع کره جنوبی نوشت: موشک کوتاه بردی که روز پنج شنبه کره شمالی آزمایش کرد، قادر است پس از کاهش سریع سطح پروازی خود، به صورت افقی به پرواز درآید، سپس به شدت مسیر عمودی را ادامه داده تا به هدف خود اصابت کند.

طبق اعلام کارشناسان، این مسئله سبب خواهد شد رهگیری این نوع موشک ها با ابزارهایی که کره جنوبی در اختیار دارد و به نوعی طراحی شده‌اند تا موشک را در مرحله پایانی پروازشان منهدم سازند، دشوار کند.

یک مسئول در وزارت دفاع کره جنوبی به این روزنامه گفت: نظامیان کره جنوبی زمان اندکی برای مقابله با این موشک ها دارند که قادر است این چنین مسیر پیچیده ای را در ارتفاع کم پرواز کند. به منظور رهگیری این موشک ها با سامانه PAC-3s که در کره جنوبی مستقر است، باید تعداد زیادی موشک پدافندی در برابر هر هدف شلیک شود.

روز پنجشنبه کره شمالی دو موشک کوتاه برد را شلیک کرد. خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز اعلام کرد سلاح تاکتیکی هدایت شونده جدید که آزمایش شد، سلاحی است که در ارتفاع کم حرکت می کند و همین مسئله رهگیری آن را دشوار می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.