سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی؛

امحاء کوره‌های زغالی در اراضی جنگلی کازرون

دو واحدکوره زغال گیری که به صورت غیر قانونی در اراضی جنگلی شهرستان کازرون ایجاد شده بود شناسایی و تخریب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مجتبی ایران محبوب رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون گفت: در راستای حفاظت از جنگل‌ها و صیانت از اراضی ملی دو واحدکوره زغالی که به صورت غیر قانونی در منطقه “سمغان” بخش کوهمره نودان شهرستان کازرون در حال فعالیت بودند کشف و امحاء شد.

وی با اشاره به پیگیری‌های منابع طبیعی شهرستان مبنی بر توقیف و پلمپ کارگاه‌های غیر مجاز تولید زغال در سطح اراضی ملی این شهرستان، افزود:در این راستا در یک عملیات منسجم نیرو‌های منابع طبیعی به سرنخ‌هایی از فعالیت سودجویان در قطع درختان سرسبز بلوط و تبدیل آن‌ها به زغال دست یافتند.

ایران محبوب ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی و بررسی‌های بعدی بلافاصله ماموران منابع طبیعی وارد عمل شده و پس از تحت نظر قرار دادن منطقه مورد نظر طی یک عملیات غافلگیرانه متخلفان را دستگیر و دو واحدکوره زغالی ایجاد شده را تخریب کردند.

 وی همچنین با اشاره به تعامل و همکاری بسیار خوب مردم محلی این منطقه در شناسایی متخلفان اظهار داشت:در پیگیری‌های به عمل آمده مشخص شد این افراد به طرز ماهرانه‌ای در تاریکی شب اقدام به قطع درختان بلوط کرده و پس از انتقال آن‌ها به این کوره‌های زغالی آن‌ها را تبدیل به زغال می‌کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون با اشاره به سیر قضایی پرونده برای این متخلفان اظهار داشت:پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی ضمن هشدار جدی به متجاوزان و قاچاقچیان زغال در عرصه‌های طبیعی شهرستان کازرون اظهار داشت: بر اساس ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل و مراتع، احداث هر گونه کوره زغال در مجاورت جنگل ممنوع می‌باشد و متخلف علاوه بر پرداخت جزای نقدی به یک تا شش ماه حبس تادیبی نیز محکوم خواهند شد.

شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/م

کشف کوره های زغال در کازرون

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.