وی در ادامه افزود: ما یک سری فرم داریم که در آنها نظرات کارشناسان و اصلاحیههایی که به گروه خورده است، وجود دارد و نماینده سالن و کارگردان ذیل آن برگهها را امضا میکنند. این فرمها برای ماست و آنها میتوانند برای خودشان هم کپی شده نگه دارند.
فخرموسوی در پاسخ به این سؤال که چرا این اندازه تعداد تغییرات در مدیریت شورای نظارت و ارزشیابی بر تئاتر زیاد است، گفت: کار نظارت و ارزشیابی تئاتر واقعا دشوار است و یک جاهایی افراد کم میآوردند؛ البته ما کارمند وزارت هستیم و وظیفهمان هم کار کردن است. شاید یک بخشی از این تغییرات شخصی هم باشد.
وی درباره سیستماتیک بودن شرایط نمایشها و اینکه برای چه گروه سنی است، گفت: این به کار ارزشیابی ما برمیگردد که متأسفانه هنوز سیستماتیک نشده است؛ دوستان بازبین نظرشان را به کارگردانها میگویند و پیشنهاداتی به آنها میدهند.
فخرموسوی درباره مجوزهایی که در تهران و شهرستانها به کارها داده میشود، گفت: طی مصوبه سال ۷۸ که در سال ۷۹ نیز بدان اصلاحیه خورد، اگر برای کاری قید مکان خاصی در مجوز آورده شده باشد، دیگر در جای دیگری امکان اجرا ندارد؛ اما اگر این قید نباشد، کار عمومی است و پروانه اجرا برای همه جا میتواند داشته باشد.
رئیس شورای نظارت و ارزشیابی بر تئاتر در پایان تصریح کرد: الان شبی ۱۴۵ اجرا در همه گونهها به صحنه میرود که بالای پنجاه درصد کارها از نویسندگان ایرانی است.
انتهای پیام/