سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرآوری یک و نیم میلیون تن محصولات خام کشاورزی در اردبیل

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از فرآوری یک و نیم میلیون تن محصولات خام کشاورزی در استان اردبیل خبر داد.

علی نعمتی، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: فرآوری یک و نیم میلیون تن محصولات خام کشاورزی در ۱۶۴ کارخانه فعال تحت پوشش سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل انجام می‌شود.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل جواز تاسیس ۱۴ فقره صنایع تبدیلی باغی را با اشتغالزایی ۲۳۶ نفر صادر کرده است که ظرفیت اسمی آن‌ها ۶ هزار تن می‌باشد و سالانه قادر است ۱۳ هزار تن مواد خام را جذب نماید.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: برای صنایع تبدیلی دامی نیز جواز تعداد ۱۸ فقره طرح نیز صادر شده است که زمینه‌ها اشتغال پایدار برای تعداد ۴۴۴ نفر را فراهم می‌سازد که این واحد‌ها با ظرفیت اسمی ۳۲ هزار تن قدرت جذب ۷۳ هزار تن مواد خام را دارند.

نعمتی در خصوص اقدامات انجام گرفته در خوراک دام و طیور نیز افزود: تاکنون تعداد ۸ فقزه مجوز در این خصوص صادر شده است که برای تعداد ۶۶ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد کرد ظرفیت اسمی این واحد‌ها ۲۳۶ هزار تن است و سالانه قادرند ۲۷۱ هزار تن مواد خام را جذب نمایند.

وی در خصوص وضعیت توسعه سردخانه‌ها و نقش بسیار مهمی که در جلوگیری از هدر رفت محصولات کشاورزی دارند نیز افزود: تاکنون برای تعداد ۴۵ فقره سردخانه مجوز صادر شده است که ۴۰۰ نفر اشتغالزایی دارد و ظرفیت اسمی آن‌ها ۱۶۰ هزار تن بوده و قادرند سالانه ۱۷۶ هزار تن مواد خام را جذب نمایند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: تعداد کل صنایعی که مجوز تاسیس دریافت نموده اند ۱۲۵ فقره می‌باشد که ۱۱ فقره از آن متعلق به سالجاری است که این تعداد از صنایع مجموعا برای تعداد ۲ هزار و ۳۶۴ نفر اشتغال ایجاد می‌کنند که از این میزان تعداد ۲۱۹ نفر مربوط به فعالیت‌های ۴ ماه اول سالجاری است.

نعمتی تصریح کرد: مجموع ۱۲۵ فقره از صنایع استان اردبیل قادرند سالانه هزار و  ۶۰۳ هزار تن مواد خام کشاورزی را جذب نمایند.

انتهای پیام/ح

جذب سالانه ۱۶۰۳ تن مواد خام کشاورزی در اردبیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.