سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه تربت حیدریه:

شعاری که با وحدت امت اسلامی در تضاد باشد خلاف نظر رهبری است

امام جمعه تربت حیدریه گفت:هر حرکت و شعاری در نماز جمعه با وحدت امت اسلامی در تضاد باشد خلاف نظر رهبری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام محمدرضا عصمتی امام جمعه تربت حیدریه به مناسبت چهلمین سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه گفت:نمازجمعه جایگاهی حکومتی و زیر مجموعه امامت جامعه اسلامی دارد و امام جمعه، زبان رهبری است که باید اندیشه ها، راهبرد‌ها و سیاست های، ولی فقیه را به جامعه منتقل و از اظهار نظر شخصی نیز پرهیز کند.

او در خصوص توقف ساخت مصلای تربت حیدریه تصریح کرد: زمین مصلی از اراضی منابع طبیعی است که برای ساخت آن در ابتدا ۱۲ هکتار زمین به آن تعلق گرفته بود، اما در فاصله زمانی اختصاص این زمین تا این سال‌ها این میزان به نیم هکتار تقلیل یافت.

امام جمعه تربت حیدریه گفت:با توجه به اینکه شبستان‌ها و صحن مسجد جامع تربت حیدریه به همان میزان نیم هکتار گنجایش دارد از این رو معقول نیست در زمین نیم هکتاری برای ساخت مصلی هزینه شود.

حجت السلام عصمتی افزود: برای زمین مصلای تربت حیدریه مکان یابی مناسبی نشده بود و با توجه به جمعیت گسترده‌ای که در شهرک  ولی عصر (ع) تربت حیدریه ساکن هستند و نیز فاصله این زمین با شهر معتقدم باید زمین مصلی در مکانی بین این شهرک و شهر تربت حیدریه جانمایی می‌شد.

او تصریح کرد:  رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور هم به ساخت و ساز مصلی توسط نهاد امامت جمعه نظری ندارند و از این رو این طرح متوقف شد.
 
انتهای پیام//ف.غ

 نماز جمعه محلی برای وحدت ارکان نظام است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.