سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نژادبهرام در نطق پیش از دستور مطرح کرد؛

گزارش اقدامات ستاد مناسب‌سازی معابر در سال ۹۷

عضو شورای شهر تهران چکیده‌ای از اقدامات انجام شده در ستاد مناسب سازی در سال ۹۷ را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران در نطق از پیش دستور خود که در آغاز صد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران ایراد کرد با بیان اینکه از ماه‌ها پیش از آ‌غاز به کار شورای پنجم یکی از چالش‌های جدی تهران را عدم انطباق ان با نیاز‌های گروه‌های آسیب پذیر و کم توان می‌دانستم، گفت: طی سالیان گذشته بار‌ها در جایگاه یک زن سالم و بالغ از خود پرسیده‌ام که چگونه می‌شود یک شهر تا این اندازه بی توجه به شرایط جسمی و فیزیکی نیمی از جامعه که زنان هستند باشد و تأسف‌بارتر اینکه چگونه می‌توان در چنین شهری انتظار مشارکت سالمندان، زنان و توان یابان را داشت.

عضو شورای شهر تهران افزود: اکنون قصد دارم از اقدامات انجام شده گزارشی ارائه دهم که بخش اول آن مربوط به آسیب شناسی عملکرد ستاد مناسب سازی در بین سال‌های ۸۴ تا ۹۴ است.

وی با بیان اینکه در این مدت جلسات به صورت نامنظم بود و از اقدامات انجام شده مستندسازی نمی‌شد، گفت: در این مدت در نحوه هزینه کرد بودجه بهسازی معابر جهت تردد معلولین و سالمندان ابهام وجود داشت، اما ما در سال ۹۷ جلسات را به صورت منظم برگزار کردیم و در سه بازه زمانی در سال ۹۷ جلسات منظم با موضوع مناسب سازی به معابر شهری برگزار کردیم.

نژادبهرام افزود: در این مدت اقدام به تشکیل کمیته‌های مناسب سازی مناطق ۲۲ گانه کردیم و در نحوه عملکرد آن‌ها نظارت جدی به عمل آوردیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شیوه نامه مناسب سازی به عنوان بخشی از فرآیند عقد قرارداد ابلاغ شد، اظهار کرد: طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی و پیگیری ابلاغ شیوه نامه در قالب نظام فنی و اجرایی از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۹۷ در ستاد مناسب سازی شهر تهران است.

وی بیان کرد: اقدام دیگر تصویب مناسب سازی یک بوستان، دو ساختمان و یک محور شهری به ازای هر یک از مناطق ۲۲ گانه که در مجموع ۸۸ پروژه مناسب سازی هستند بود که در سال ۹۷ انجام شد.

نژادبهرام در خصوص مناسب سازی‌های انجام شده در بوستان‌ها گفت: در این مورد ورودی‌ها، پارکینگ‌ها، پل‌های ارتباطی، مسیر پلکانی، سطح شیب دار و فضا‌های بهداشتی مناسب سازی شدند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه به مناطق ۲۲ گانه اولتیماتوم دادیم که تا آخر خرداد ۹۸ برای اتمام مناسب سازی پروژه‌ها اقدام کنند، اظهار کرد: در همین راستا از ۸۸ پروژه تعریف شده بازدید کردیم و میزان پیشرفت کار را رصد کردیم.

وی افزود: ۵۴ پایانه اتوبوس و تاکسی در این مدت مناسب سازی شدند که این مناسب سازی شامل احداث رمپ برای دسترسی آسان به سکو‌ها بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.