سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حساسیت وزارت نفت را برای طرح‌های شهری بعد از انفجار لوله نفتی

استاندار خوزستان گفت: حادثه انفجار خط لوله نفت جاده ماهشهر باعث برخی ملاحظه کاری‌های مجموعه نفت در اجرای طرح‌ها شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: انفجار خط لوله نفت جاده ماهشهر باعث برخی ملاحظه کاری‌های مجموعه نفت در اجرای طرح‌ها شده است و  حادثه انفجار لوله فرسوده نفتی در جاده مسجدسلیمان که منجر به کشته شدن ۵ نفر شد حساسیت مجموعه نفت را درخصوص طرح‌های شهری بالا برده است.

وی بیان داشت: نگرانی‌هایی را از نظر ایمنی تاسیسات فرسوده به وجود آورد که این موضوع ناشی از تعویض نشدن خطوط نفتی طی ۴۰ سال گذشته و محدودیت‌های مالی کشور است.

شریعتی افزود: اجرای این طرح راه سازی برای کلانشهر اهواز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و جاده ساحلی اهواز- ملاثانی باید اجرا شود، اما نیاز است حساسیت‌های به حق مجموعه نفت نیز لحاظ شوند نفت نگران احتمال بروز مشکل در تاسیسات مسیر و تکرار حادثه جاده اهواز به ماهشهر است، و اگر اجرا نشدن جاده ساحلی اهواز به ملاثانی نیز ممکن است روزانه باعث کشته شدن افراد بیشتری در جاده‌های استان شود.

استاندار خوزستان یادآور شد: ما یک مشاور تحت معتمد مورد قبول شهرداری اهواز و مجموعه نفت را انتخاب خواهد کرد تا بهترین و ایمن‌ترین نحوه اجرای این طرح را تعریف کندو  طی ۲ ماه آینده درخصوص اجرا شدن این جاده اعلام نظر کند تا هرچه سریعتر جاده ساحلی اهواز به ملاثانی کار خود را از سر گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: پول نفت باعث توسعه دیگر استان‌های کشور می‌شود باید در خوزستان نیز نقش آفرین باشد و نمی‌شود توسعه شهر‌های استان با بن بست همراه باشد و منتظر ماند تا شرایط کشور به جایی برسد که هزینه‌های لازم برای تعویض و نوسازی خطوط لوله نفتی تامین شود.

انتهای پیام/م

توجه به توسعه شهری

برچسب ها: وزارت نفت ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.