سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگ و میر ماهیان در تالاب هامون/ بیش از ۹۹ درصد این ماهیان، مصرف خوراک انسانی ندارد

میلیون‌ها بچه ماهی در تالاب هامون، تلف شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  میری شاهرودی سرپرست اداره کل شیلات آب‌های داخلی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۹۹ درصد این ماهیان، مصرف خوراک انسانی ندارد و به اصطلاح هرز ماهی گفته می‌شوند.

میری شاهرودی علت مرگ و میر این ماهیان را گرم شدن هوا، کاهش سطح آب و در نتیجه کمبود اکسیژن آب بیان کرد و گفت: این اتفاق هر سال در این شرایط آب و هوایی اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: اندازه هرزماهیان حدود یک سانتی متر است، اما برخی از سایت‌های خبری آن‌ها را بزرگتر جلوه داده اند.

میری شاهرودی افزود: در عین حال برنامه ریزی‌های مناسبی با همکاری مردم محلی و صیادان برای بهره وری از این ماهیان انجام شده که شامل جمع آوری بچه ماهیان خوراکی از بین این ماهیان و انتقال آن‌ها به استخر‌های پرورش و همچنین جمع آوری ماهیان غیر خوراکی برای تهیه خوراک استخر‌های پرورش ماهی و طیور است.

سرپرست اداره کل شیلات آب‌های داخلی استان گفت: چنانچه برنامه ریزی و هماهنگی بیشتری برای تامین سهمیه آب تالاب هامون در برخی از نقاط تجمع ماهیان انجام شود، می‌توان به تداوم حیات آبزیان و رونق صیادی منطقه بیشتر کمک کرد.

تعدادی از صیادان منطقه هم از این که ماهیان خوراکی نیز در حال تلف شدن هستند و این موضوع بر اقتصاد خانواده هایشان تاثیر منفی می‌گذارد، گله‌مند شده اند.

این صیادان می‌گویند: اداره محیط زیست برای احیاء بخشی از تالاب هامون، آب را در قسمت‌هایی از آن رها می‌کند و این امر موجب کاهش سطح آب در مکان تجمع ماهیان و مرگ آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ع

مرگ  ماهیان در تالاب هامون

برچسب ها: شیلات ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.