سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن سازی روستا‌های در معرض تهدید

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از اختصاص بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن سازی روستا‌های در معرض تهدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با حضور در شهرستان چالدران در جمع دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌های شهرستان چالدران با بیان اینکه در حال حاضر در بیش از ۱۸ هزار روستای کشور عملیات طرح هادی به اتمام رسیده و هنوز در ۲۲ هزار روستای دیگر نیز نقشه‌های طرح هادی تهیه، اما اجرای طرح هادی در این تعداد روستا هنوز شروع نشده است.

شاملو با بیان اینکه سالانه ۴ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی روستایی در کشور هزینه می‌شود افزود: امسال بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در جهت ایمن سازی روستا‌های در معرض خطر در سطح کشور اختصاص داده شده است. وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت عمران و آبادانی روستا‌ها اقدام با مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی در سطح کشور می‌نماید افزود: امسال سقف تسهیلات مقاوم سازی واحد‌های مسکونی از ۲۵ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

شریف پور نماینده مردم شهرستان‌های ماکو چالدران شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اعلام اینکه روستا‌های چالدران از لحاظ اجرای طرح هادی در مقایسه با میانگین استانی در ردیف آخر قرار گرفته است افزود: امید می‌رود با نگاه ویژه به مسئولان کشوری و استانی با تخصیص اعتبارات لازم این عقب ماندگی جبران شود.

محمدزاده فرماندار چالدران نیز در این جلسه با اعلام اینکه در حال حاضر در ۷ روستای بخش مرکزی و دشتک عملیات طرح هادی و بهسازی و آسفالت ریزی به صورت مشارکتی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری‌ها انجام‌میگیرد افزود: امسال برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.

در پایان این جلسه معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به همراه نماینده مردم شهرستان‌های ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی از روند اجرایی طرح‌های هادی ۶ روستای بخش مرکزی و دشتک چالدران بازدید و بر تکمیل اجرای این طرح‌ها قول مساعد داد.

 

انتهای پیام/م

 

سفر معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به چالدران 

برچسب ها: مسکن ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.