سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توکیو: موشک‌های کره شمالی قابلیت هدف قرار دادن ژاپن را دارند

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد موشک‌های آزمایش شده کره شمالی مدار پروازی متغیر دارند و همین احتمال متوقف کردن آن‌ها را مشکل می‌سازد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع ژاپن امروز شنبه اعلام کرد موشک‌های جدید کره شمالی که نمونه آن را دو روز پیش آزمایش کرد دارای مسیر پروازی هستند که با نمونه‌های متعارف موشک‌های بالستیک متفاوت است و همین سیستم امکان ردیابی و متوقف کردن آن‌ها را مشکل می‌سازد.

پس از آزمایش موشکی کره شمالی، مقامات نظامی ژاپن با اشاره به بررسی‌های انجام شده در آزمایشگاه‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی اذعان کرده اند که این نوع از موشک‌ها قادر هستند مسافتی بالغ بر ۳۷۳ مایل [۶۰۰ کیلومتر] را بپیمایند و خاک ژاپن را هدف قرار دهند.

ژاپن مصمم است در همکاری با آمریکا، اقدامات ضروری برای مقابله با کره شمالی انجام دهد.

کره شمالی روز پنجشنبه دو موشک را از منطقه‌ای نزدیک شهر ساحلی وونسان آزمایش کرد. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد این موشک‌ها کوتاه‌برد بوده و در مسیر ۲۶۷ مایلی و در ارتفاع ۳۱ مایلی پرواز کرده و در نهایت در دریای ژاپن فرود آمده است.

کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز دیروز اعلام کرد رهگیری موشک‌های جدید این کشور دشوار است، زیرا در ارتفاع پایین و با مدار پروازی متغیری به سمت هدف حرکت می‌کنند.

روز جمعه رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند پرتاب موشک‌ها بخشی از آزمایش سلاح‌های هدایت شونده بوده و کیم جونگ اون شخصا بر آن نظارت داشته است.

آزمایش موشکی کره شمالی در حالی انجام گرفته است که مقامات این کشور پیش از این در خصوص برگزاری رزمایش ماه آینده میلادی کره جنوبی و آمریکا هشدار داده بودند. اواخر تیرماه، کره شمالی اعلام کرد احتمال دارد به دلیل رزمایش‌های ماه آینده واشنگتن-سئول، حتی در خصوص آزمایش اتمی خود نیز که بنا به دلایلی کاهش پیدا کرده بود، تجدیدنظر کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.