سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هجدهمین جشنواره بازی‌های بومی محلی در ییلاق جواهر دشت برگزار شد

باحضور گسترده مردم و مسئولان شهرستان روسر هجدهمین دوره بازی‌های بومی و محلی ییلاق جواهر دشت سیاهکلرود در قالب رقابت‌های کشتی گیله مردی، اسب سواری، طناب کشی و والیبال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، در این دوره از بازی‌های سنتی و آیینی استان گیلان که کشتی گیل مردی با قدمتی چند صد ساله پای ثابت آن است، کارناوال شادی، قیش بازی، لافند بازی و جنگ شادی هم گنجانده شده بود.
مهرزاد موسوی رییس اداره ورش و جوانان شهرستان رودسر گفت: بازی‌های بومی محلی جواهر دشت اگر چه هر ساله در بلندی‌های بسیار سخت گذر تدارک دیده میشود، اما تنوع در رقابت‌ها و نیزهوایی کم نظیر سبب شده هر ساله بر مشتاقان آن افزوده شده و وبواقع یک نما نامی (برند) برای ورزش بومی ومحلی در سطح کشور محسوب میشود.
وی با اشاره به این که برای برقراری شادمانی بیشتر اجرای برنامه‌های فرهنگی و مسابقات دارت هم برگزار کردیم، از بودن هر ساله نماینده مردم در مراسم به نیکی یاد کرد.
موسوی به اهمیت این حضور چند هزار نفری مردم هم پرداخت و تصریح کرد:بایدترتیبی داده شود که سهولت دسترسی به این کوهستان بینظیر با حفظ بستر‌های زیست وبوم منطقه در دستور کار بیشتر مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/آ

هجدهمین جشنواره بازی‌های بومی محلی شهرستان رودسر در ییلاق جواهر دشت سیاهکلرود برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.