سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد؛

کارنامه حقوق‌بشری نگران‌کننده وزیر کشور انگلیس

انتصاب «پریتی پتل» به سمت وزیر کشور جدید انگلیس باعث ایجاد موج نگرانی و نارضایتی در محافل سیاسی این کشور شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت: انتصاب «پریتی پتل» به عنوان وزیر کشور جدید انگلیس با ابراز "نگرانی‌های جدی" درباره سابقه سیاسی وی همراه شده است.

گاردین در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود با عنوان "کارنامه بسیار نگران‌کننده حقوق‌بشری وزیر کشور جدید انگلیس" افزود: پریتی پتل - که دو سال قبل پس از آن که فاش شد وی نشست‌های غیررسمی با یک لابیگر بلند پایه، شماری از تجار و وزیران اسرائیلی داشته است، ناگزیر به استعفا از دولت شد - مسئولیت‌ها را در زمینه سیاست‌های مهاجرتی، مقابله با جرایم، تروریسم و مواد مخدر عهده دار خواهد بود.

این نماینده سابق منطقه اسکس در پارلمان انگلیس که والدین گجراتی هندی تبار وی در دهه ۱۹۶۰ میلادی در آستانه اجرای تصمیم «عیدی امین» رئیس جمهور وقت اوگاندا برای اخراج همه اتباع آسیایی از این کشور، از اوگاندا به انگلیس مهاجرت کردند؛ به نظام سخت‌گیرانه‌تر برای پناهجویان و اجرای مقررات‌های دشوارتر مهاجرتی رای داد.

دیدگاه‌های وی در زمینه پناهجویان به دقت از سوی فعالانی تحت نظر قرار دارد که در زمینه آوارگان و پناهجویان کار می‌کنند و بسیاری از آن‌ها از دولت خواسته بودند تا قوانین و مقررات را بر امکان کار پناهجویان در انگلیس تسهیل و فرصت پناهجویان را برای یافتن کار و خانه پیش از قطع حمایت دولت از آن‌ها بیشتر و تعهداتش را برای اسکان افراد بی خانمان بیشتر کند.

کلر کالیر، مدیر گروه مدافع حقوق بشر "لیبرتی" در اظهاراتی اعلام کرد پریتی پتل سیاستمداری با سابقه در زمینه ارائه رای مخالف به اصول اساسی حفاظت حقوق بشری است و انتصاب وی به سمت وزیر کشور جدید انگلیس واقعا نگران کننده است.

همچنین مدت زمان نه چندان زیادی از زمانی که وی به عنوان نماینده مجلس عوام انگلیس انتخاب شد در برنامه تلویزیونی حمایت خود را از برقراری دوباره مجازات اعدام در انگلیس ابراز کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.