سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرورش شاه میگو در خراسان شمالی

آب‌های خراسان شمالی مستعد پرورش شاه میگوی آب شیرین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حسین یاوری متخصص بهداشت و بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه در بخش‌های غربی کشور بر روی این نوع از میگو کار شده است ، گفت: آب‌های سد شیرین دره و رودخانه اترک خراسان شمالی نیز قابلیت پرورش این نوع میگو را دارد.

یاوری با اشاره به اینکه در آب‌های خراسان شمالی گونه‌های بومی از میگو دیده شده است ، ادامه داد : در مرحله نخست بهتر است تا یک گروه مطالعاتی وارد عرصه شده و برای شناسایی این گونه‌ها مطالعات لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد : می‌توان با شناسایی گونه‌های میگوی تکثیر یافته در استان و همچنین پرورش شاه میگوی آب شیرین ، بین ۲۰۰ تا سه هزار کیلوگرم میگو در استان برداشت کرد.

وی توضیح داد: شاه میگوی آب شیرین را می‌توان در استخر‌های خاکی، استخر‌های بتنی محل پرورش ماهی قزل آلا و پشت سد شیرین دره پرورش داد.

متخصص بهداشت و بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه میگو یک محصول صادرات محور است ، تصریح کرد: ارزش هر کیلوگرم میگو بین ۱۰ تا ۱۵ دلار است که باید برنامه ریزی‌های لازم جهت پرورش این محصول را انجام داد.

انتهای پیام/د

پرورش شاه میگو در خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.