سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد؛

کاهش آمار مبتلا شدگان به تب مالت درمقایسه با سال گذشته

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در ایلام، ۲۸ نفر به تب مالت دچار شدند، که این آمار نسبت به سال گذشته با کاهش همراه بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ راضی ناصری فر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تعداد موارد انسانی ابتلا به تب مالت از ابتدای سال‌جاری تاکنون در استان ایلام ۲۸ مورد است که این تعداد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: تعداد مبتلایان به تب مالت در استان از سال ۹۳ تا ۹۷ به ترتیب ۱۵۳، ۱۳۹، ۱۰۹،۱۲۹ و ۹۴ نفر بوده و بیشترین بیماران مربوط به شهرستان چرداول است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: آموزش زنان روستایی و جامعه عشایری یکی از مهمترین برنامه‌های مرکز بهداشت استان برای پیشگیری و کاهش ابتلا به بیماری تب مالت است.

ناصری فر اضافه کرد: مصرف کنندگان شیر محلی باید این فرآورده دامی را به مدت پنج دقیقه بعد از اینکه شیر به نقطه جوش رسید، بجوشانند و سپس استفاده کنند.

وی یادآور شد: بیماری تب مالت یا بروسلوز یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام محسوب می‌شود؛ باکتری بروسلا که مسبب این بیماری است، طیف وسیعی از پستانداران را مبتلا می‌سازد.

انتهای پیام/ د

تب مالت در استان ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.