سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از گواهینامه ثبت نشان جغرافیایی میناب در جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل

در مراسم پایانی هفتمین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل در میناب از گواهینامه ثبت نشان جغرافیایی میناب توسط استاندار رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، در مراسم پایانی هفتمین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل در میناب از گواهینامه ثبت نشان جغرافیایی میناب توسط استاندار رونمایی شد.

هفتمین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل با تجلیل از خانواده شهید موسوی از شهدای انقلاب، یک باغدار نمونه و پنج فرهیخته مینابی در تالار صدف میناب به کار خود پایان داد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان در مراسم پایانی این جشنواره گفت: نمونه این آئین‌ها در محصولات خرما، نارنگی و لیمو برگزار شده است که این جشنواره‌ها موجب پایداری فعالیت‌ها در حفظ فرهنگ و آداب و رسوم منطقه و انتقال آن به نسل جدید و گردشگران می‌شود.

وی افزود: با برنامه ریزی‌هایی که داریم سعی خواهیم کرد در جهت شکوفایی استعداد‌های کشاورزان گام موثری برداریم، زیرا که کشاورزان سرمایه اجتماعی بزرگی برای جامعه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی ذولقدر نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه زمانی از شهرستان میناب خرمای پخته به هندوستان صادر می‌شود، گفت: ما به دنبال بازگرداندن رونق گذشته به میناب هستیم.

در این جشنواره نیز از گواهی نامه ثبت نشانه جغرافیایی میناب توسط استاندار رونمایی و همچنین یک غرفه صنایع دستی هم برای بازدید شرکت کنندگان برپا شد.

جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل از اول مرداد با برگزاری جشن‌های مردمی و معرفی محصول انبه و گل یاسمین آغاز شد.

شهرستان میناب با تولید سالانه بیش از ۱۷ هزار تن انبه، رتبه اول در استان را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ز

پایان جشنواره انبه وگل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.