سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه مطرح کرد؛

عنایت ویژه رهبر انقلاب به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در گلستان

آیت‌الله نورمفیدی گفت: رهبر انقلاب با همه مسئولیت‌هایی که در کشور دارند به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در استان گلستان عنایت ویژه‌ای داشتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به حضور هیاتی از سوی مقام معظم رهبری برای بررسی مسائل منابع طبیعی و ساخت‎و‎ساز‌های غیرمجاز در استان، گفت: معظم‎له با همه مسئولیت‌هایی که در کشور و در منطقه دارند به این مسأله عنایت ویژه‌ای داشتند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی مسأله منابع طبیعی را بسیار مهم خواند و گفت: معاون اول رئیس جمهور این هئیت را اعزام کردند و صدا و سیما به این مسأله وارد شده است و بنده نیز از سازمان‌های مردم‎نهادی که در این باره دغدغه دارند تشکر می‌کنم.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه بنده از روز نخست انقلاب اسلامی نسبت به موضوع جنگل‌ها و مراتع دغدغه داشتم، گفت: این پیگیری‌ها نباید فقط به گلستان منوط شود و از سوی دیگر باید منابع طبیعی به شکل مستمر پیگیر این موضوع شود.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که منابع طبیعی یک ثروت ملی است افزود: باید همه برای حفاظت و نگهداری وارد میدان شوند و با هماهنگی کامل این موضوع را پیگیری کنند.

آیت الله نورمفیدی به موضوع گردشگری و رونق بومگردی در استان هم اشاره کرد و گفت: با اصل این موضوع مخالف نیستم، اما در عین حال این مسئله نباید به شکلی باشد که منابع طبیعی را در معرض خطر قرار دهد.

امام جمعه گرگان ادامه داد: باید طرحی برای منطقه زیارت گرگان در نظر گرفته شود تا این منطقه آسیب کمتری ببیند هر چند با همه دغدغه و پیگیری‌هایی که داشتم طرحی برای گردشگری در این منطقه ایجاد نشد.

آیت الله نورمفیدی به بهره‎برداری بی‎رویه از آب‌های زیرزمینی استان هم اشاره کرد و گفت: براساس آمار ۱۶ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان گلستان وجود دارد و این یک خطر خیلی سخت برای آینده استان است و برداشت بی‎رویه آب‎های زیرزمینی مزارع گلستان را به شوره‎زار تبدیل می‎کند.

امام جمعه گرگان در ادامه سخنان خود از نیروی انتظامی برای برخورد با افرادی که در خودرو و یا مکان‌های عمومی کشف حجاب می‌کنند قدردانی کرد و افزود: حجاب یک امر کریمانه است و نیروی انتظامی نیز با این افراد برخورد کریمانه دارد و با مشاهد بدحجابی‎ها تذکر می‌دهند و بیان شده که بی‌حجابی در جامعه کم‌تر شده است.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه امام راحل چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از اقدامات بسیار مهمی انجام دادند که تشکیل و تأسیس نماز جمعه از جمله آن‌ها بود، بیان کرد: همزمان با برگزاری نخستین روز نماز جمعه با امامت آیت‎الله طالقانی در تهران، نماز جمعه گرگان هم در مکان باز و بدون سقف و در گرمای داغ تابستان برگزار شد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه نماز جمعه برکات زیادی را به همراه داشته است، گفت: یکی از مسائل مهم نماز جمعه روز قدس بود و امام خمینی (ره) از فرصت نماز جمعه و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بهره گرفتند تا مسأله فلسطین به یک مسأله عمومی و تکلیف برای مسلمانان تبدیل شود به گونه‌ای که فریاد‌هایی که از امت اسلامی در روز جهانی قدس بلند می‌شود موجب سستی در جبهه کفر و استکبار می‎شود.

انتهای پیام / فا

خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
چرا رهبرانقلاب باید جور نهادهای نظارتی را بکشند پس شهرداری شوراهای محلی و شورای شهر و سازمان محیط زیست و بازرسی و....چکاره بوده اند . واقعا متاسفم .