سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از طرح‌های حوزه ارتباطات با ۱۶۵ میلیارد ریال در سروآباد

چند طرح حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سروآباد با اعتباری بالغ بر ۱۶۵ میلیارد ریال به بهره دبرداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در این منطقه هزینه شد، مصوبه‌ای که وعده‌های آن در سفر وزیر ارتباطات و فناوری به استان داده شده بود.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح این طرح‌ها گفت:درسه ساله گذشته پیگیری موضوع ارتقای پهنای باند تلفن همراه و اینترنت در روستا‌های شهرستان سروآباد از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
منصور مرادی افزود: سروآباد از شهرستان‌های کمتر توسعه یافته و کوچک استان کردستان است، شهرستانی که بیش از ۸۰ درصد جمعیت آن روستانشین هستند و این یکی از ویژگی‌های مهم است که در هیچ شهرستانی دیگری دیده نمی‌شود.
مرادی تاکید کرد: در بخش هورامان نیز احداث خط فیبر نوری با اعتبار ۸۵ میلیارد ریالی کلنگ زنی شد که در بحث گردشگری و توسعه ارتباطات این منطقه بسیار تاثیرگذار است.
مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کردستان نیز افزود: ۸۵ میلیارد ریال برای ایجاد خط فیبر نوری منطقه هورامان و ۸۰ میلیارد ریال نیز برای راه اندازی سه سایت مهم تلفن همراه و اینترنت پرسرعت به شهرستان سروآباد اختصاص یافته است.
فردین سعیدی یادآور شد: با برنامه ریزی‌های انجام شده ۷۳ روستای دیگر در استان کردستان نیز به پهنای باند مناسب دسترسی پیدا کرده و پوشش تلفن همراه مطلوب خواهند داشت.
شهرستان سروآباد با ۷۳ روستا، و جمعیت ۵۰ هزار نفری در فاصله ۹۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام/ت

طرحهای حوزه فن آوری و ارتباطات در سروآباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.