سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برزیل: حکم دادگاه عالی درباره سوخت‌رسانی به کشتی‌های ایرانی باید اجرا شود

وزیر خارجه برزیل اعلام کرد گرچه احتمال اعمال تحریمهای آمریکا علیه شرکت نفتی این کشور وجود دارد، اما باید حکم دادگاه درباره عرضه سوخت به کشتی‌های ایرانی اجرا شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ارنستو آرائوجو»، وزیر خارجه برزیل می‌گوید رأی دادگاه عالی این کشور درباره سوخت‌رسانی به کشتی‌های ایرانی باید طبق قانون اجرا شود.

وی در جمع خبرنگاران در شهر برازیلیا، پایتخت برزیل تصریح کرد: روند قانونی اجرای حکم دادگاه عالی باید اجرا شود، اما اگر شرکت پتروبراس تحریمهای آمریکا را نقض کند با خطر مواجه خواهد شد.

دادگاهی در برزیل روز پنج‌شنبه به شرکت نفت و گاز پتروبراس که پیشتر به علت رعایت تحریم‌های آمریکا از تأمین سوخت برای کشتی‌های ایران خودداری کرده بود دستور داد سوخت آنها را تأمین کند. این حکم روز ۲۴ ژوئیه (دوم مرداد ماه) از سوی رئیس دیوان عالی فدرال برزیل صادر شده است.

منابع خبری پیش از این گزارش داده بودند چند کشتی ایرانی هفته‌ها است به علت نداشتن سوخت قادر به بازگشت به ایران نیستند، زیرا شرکت دولتی نفت و گاز «پتروبراس» به دلیل تحریمهای آمریکا از فروش سوخت به آن‌ها خودداری می‌کند. (اینجا)

آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود، خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید و «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد. واشنگتن همچنین تهدید کرد هر کشور یا شرکتی که با ایران به هر صورتی مراوده تجاری داشته باشد تحریم خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، برجام ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.