سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فتاح در بازدید از آزادراه تهران ـ شمال مطرح کرد؛

پیشرفت ۹۵ و نیم درصدی قطعه ۱ آزادراه تهران ـ شمال/ افتتاح رسمی آزادراه در دهه فجر

رئیس بنیاد مستضعفان گفت:پیشرفت فیزیکی آزادراه تهران شمال به ۹۵.۵ درصد رسیده است، اما افتتاح رسمی آن در دهه فجر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز صبح پرویز فتاح برای اولین بار به عنوان رئیس بنیاد مستضعفان به همراه محمد نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از آزاد راه تهران شمال بازدید کرد.
 
در این مراسم فتاح با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزاد راه تهران شمال ۹۵ و نیم درصد است گفت: افتتاح رسمی این آزاد راه دهه فجر امسال خواهد بود و تا پایان تابستان در صورت تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومانی اعتبار از سوی دولت این آزاد راه به صورت موقت و آزمایشی بازگشایی خواهد شد.
 

بیشتر بخوانید: افتتاح قطعه یک آزاد‌راه تهران - شمال پیش از پایان تابستان


وی با اشاره به اینکه ساخت این آزاد راه کاملا توسط مهندسان ایرانی انجام شده است اظهار کرد: از سال ۷۵ تا سال ۹۴ ساخت این آزاد راه بر عهده چینی‌ها بوده که متاسفانه در طی این سال‌ها هیچ پیشرفت فیزیکی در این آزادراه صورت نگرفته بود و در نهایت چینی ها بعد از گذشت مدتی فاینانس را رها کردند.

فتاح ادامه داد: بعد از چینی‌ها پیمانکاران و مشاوران ایرانی وارد عمل شده و با قیمت بسیار پایین‌تر پروژه را ادامه دادند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه تنها ۵ درصد از ساخت قطعه ۱ باقی مانده است گفت: روسازی و زیرسازی قطعه ۱ این آزادراه به اتمام رسیده و تنها نصب تجهیزات و تهویه‌ها و هواکش‌ها در تونل‌ها باقی مانده که در صورت تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی و ابلاغ آن ساخت این آزادراه به اتمام می‌رسد.

وی تاکید کرد: افتتاح رسمی این آزادراه با حضور مقامات در دهه فجر خواهد بود، اما به شرط آن که دولت همت کرده و تعهد‌های مالی را در قالب پول به ما تخصیص دهد.

فتاح به پوشش فرهنگی برای اسامی تونل‌ها و پل‌ها هم اشاره کرد و گفت: نامگذاری پل‌ها و تونل‌ها به نام شهدا و همچنین اجرای طرح‌های فرهنگی و انقلابی برای پل‌ها و تونل‌ها در اجرای این پروژه کاملا ایرانی مهم است و باید اجرایی شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه ارزش فعلی قطعه ۱ آزادراه تهران شمال ۹۸ هزار میلیارد تومان است گفت: از این میزان ۵۰ درصد سهم دولت و ۵۰ درصد سهم بنیاد مستضعفان است که بر اساس نرخ روز سهم بنیاد مستضعفان کمی بیشتر شده و به ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی به هوشمند سازی عوارض آزادراه هم اشاره کرد و گفت: سعی خواهیم کرد در این آزادراه مانند سایر آزادراه‌های تهران عوارض را الکترونیکی و هوشمند کنیم تا مسافران برای پرداخت عوارض به مشکل بر نخورند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عباس گودرزی
۱۹:۳۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام برادر فتاح شما چرا ؟ آیا تخصصی در مورد اکوسیستم محیطی و تاثیزات گاز های گلخانه ای بر ریزش آسمانی دارید ؟ آیا چشم بسته پذیرفته اید که هزینه کنید به چه قیمتی ؟ آیا تاثیرات تخریب جنگل و کوه را بر اقلیم محیطی می دانید ؟ لذا طرحی را باید حمایت کنی که بجای منافع برای آقازاده ها که راحت هر لحظه که تمنا کردند دلی به دریا بزنند یا تغییر آب هوا دهند به فکر منافع کشور باشید