سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنجمین انتخابات شورایاری‌ها/

هاشمی: نزدیک به ۶۰۰ نفر تا این ساعت در انتخابات شرکت کردند

رئیس شورای شهر گفت: تا به این ساعت نزدیک به ۶۰۰ نفر در انتخابات شرکت کردند که ۳۰ درصد آن‌ها بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران با حضور در مسجد فخریه میدان منیریه از روند برگزاری انتخابات شورایاری‌ها بازدید کرد.

رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هر فرد باید در محله خود در انتخابات شرکت کند، گفت: در محله کاشانک رای خودم را به صندوق انداختم و برای بازدید از روند انتخابات در این حوزه حضور پیدا کردم.

پس از آن که رئیس شورای شهر تهران نتوانست به طور مجدد در انتخابات شورایاری‌ها شرکت کند، گفت: اگر می‌توانستم به طور مجدد در انتخابات شرکت کنم باید انتخابات را باطل می‌کردیم، چون این کار خلاف قانون برگزاری انتخابات شورایاری‌ها ست.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که از صبح در چند حوزه انتخاباتی حضور یافتم  و از روند انتخابات بازدید کردم، گفت:  تمام مسئولین با جدیت کار خود را دنبال می‌کنند و مشغول فراهم کردن فضایی برای انتخابات پرشور هستند.

هاشمی گفت: تا به این ساعت نزدیک به ۶۰۰ نفر در انتخابات شرکت کردند که ۳۰ درصد آن‌ها بانوان هستند.

رئیس شورای شهر تهران درباره زمان برگزاری انتخابات گفت: انتخابات پنجمین دوره‌ی شورایاری‌ها ساعت ۸ صبح امروز آغاز و تا ساعت ۴ بعد از ظهر ادامه دارد و در صورت امکان در دو نوبت دو ساعت تمدید می‌شود.

هاشمی با اشاره به این نکته که نمی‌توان چندبار در انتخابات شرکت کرد، گفت: من در دو حوزه انتخاباتی دوبار امتحان کردم و در هیچ کدام نتوانستم به صورت مجدد رای بدهم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ساختار جمهوری اسلامی گفت: ساختار نظام جمهوری اسلامی در قانون اساسی مشخص شده است که از رهبری شروع و به دولت و در نهایت به شورایاری‌ها ختم می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: انتخابات در ۳۵۲ محله تهران انجام می‌شود که در این محله‌ها نزدیک به هزار و ۷۰۴ صندوق فعال هستند که در مجموع ۱۲ هزار و ۳۱۳ نفر کاندید نهایی این انتخابات هستند.

هاشمی  درپاسخ به این سوال که چه زمانی اعتبار نامه منتخبان صادر می شود، گفت: ظرف مدت ۴هفته اعتبار نامه آنها صادر می شود و می توانند فعالیت خود را اغاز کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.