سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد کوچه باغ در باغملک برای گردشگران

در نخستین جلسه رسمی شورای اداری توسعه گردشگری باغملک موضوعات مختلفی از جمله ایجاد کوچه‎باغ در باغ‎های شهرستان به منظور رفاه گردشگران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه شورای اداری توسعه گردشگری باغملک با حضور نجاتی‎پور فرماندار شهرستان، بن‎سعید دادستان، شجاعی سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و جهانگیر پیروزاده رئیس اداره میراث فرهنگی باغملک برگزار شد.

پیروزاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باغملک گفت: باتوجه به مسائل و مشکلاتی که در مناطق گردشگری شهرستان وجود دارد و نیاز است تا این مشکلات با هماهنگی همه دستگاه‎های اجرایی برطرف شود به تشکیل شاتگشب اقدام کردیم چراکه اداره میراث فرهنگی شهرستان به تنهایی به هیچ‎وجه قادر به برداشتن این بار سنگین نیست.

وی افزود: هریک از دستگاه‎های اجرائی، فعالیت‎های تخصصی خود را انجام می‌دهد و برآورده کردن هر یک از زیر ساخت‎های گردشگری برعهده یک اداره است؛ به عنوان مثال، بهسازی راه و جاده برعهده اداره راه و راهداری است، برق و آب به ادارات مربوط بازمی‎گردد و بهداشت نیز به شبکه بهداشت مربوط می‎شود که از همین‎رو ایجاب می‎نمایید تا با هماهنگی بین ادارات، مسائل و مشکلات مناطق گردشگری بررسی شود.

 نجاتی‎پور فرماندار باغملک نیز بیان داشت: گردشگری به عنوان یک صنعت و قطب اقتصادی توانسته به تقویت این صنعت بسیار کمک کند  و نظر به مواهب طبیعی خدادادی در شهرستان ، ضرورت دارد در راستای تقویت گردشگری طبیعی و تاریخی از سوی سازمان‎های ذیربط اهتمام لازم به عمل آید.

وی افزود: از حیث چشم‎انداز نیاز است کوچه‎باغی برای بازدید گردشگران ایجاد شود تا از باغ‎های شهر باغملک به عنوان جاذبه‎های گردشگری استفاده شود.

غلام شجاعی سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان در این خصوص گفت: باغملک به لحاظ مناطق متعدد طبیعی و تفریحی، به نوعی مرکز گردشگری طبیعی استان است و در خصوص صنعت گردشگری باید دو موضوع را اصل و پایه قرار داد که نخستین موضوع حساسیت قائل شدن نسبت به حفاظت از طبیعت و پاکیزگی محیط زیست است و دوم این‎که بومیان مناطق گردشگری باید بتوانند از این صنعت سود و فایده کسب کنند.

وی افزود: در خصوص آموزش بومیان مناطق گردشگری و همه عواملی که با گردشگری سرو کار دارند، ما برای همه آن‎ها کلاس‎های آموزشی برگزار خواهیم کرد تا به واسطه این کلاس‎ها به بهترین نحو مسائل و آداب و معاشرت با گردشگران و آداب و رسوم گردشگری را فراگیرند.

شجاعی ادامه داد: در زمینه اقامتگاه‎های بوم‎گردی و همه کسانی که خواهان استفاده از تسهیلات کم‎بهره هستند نیز این آمادگی را داریم تا همکاری لازم را با آن‎ها انجام و تسهیلات در اختیار آن‎ها قرار دهیم.

انتهای پیام/م

توسعه گردشگری باغملک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.