سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری قاچاقچی قطع درختان جنگلی بلوط در رستم

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رستم از دستگیری قاچاقچی درختان جنگلی بلوط این شهرستان و کشف ۵۰۰ کیلوگرم هیزم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود گودرزی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم گفت: با تلاش نیرو‌های یگان ویژه این اداره، قاتل درختان بلوط منطقه گل حسینک شهرستان رستم دستگیر شد.

وی افزود: این شخص متخلف در تاریکی شب با استفاده از اره موتوری به جان درختان سرسبز بلو ط افتاده و پس از بریدن و قطعه قطعه کردن درختان آن‌ها را در خودرو جاسازی کرده و به شهرستان‌های همجوار یا خارج از استان منتقل می‌کرد.

گودرزی ادامه داد: پس از هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب و فرماندهی انتظامی شهرستان و با همکاری بسیار خوب مردم محلی، این فرد متخلف دستگیر و خودرو و سایر ادوات همراهش توقیف شد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم گفت: از این متهم پانصد کیلوگرم هیزم جنگلی بلوط کشف شد، او در بازجویی اولیه قطع سه اصله درخت بلوط کهنسال را پذیرفت و به تخلف اعتراف کرد.

او با اشاره به مراقبت‌های ویژه و انجام گشت‌های شبانه روزی توسط نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در عرصه‌های این شهرستان، گفت: با وجود تمام تلاش‌ها متاسفانه بازهم سودجویان برای رسیدن به سود‌های کلان و تهیه زغال از درختان جنگلی در تاریکی شب اقدام به قطع درختان با ارزش بویژه بلوط کرده و موجب وارد شدن لطمات جبران ناپذیر به عرصه‌های جنگلی می‌شوند.

گودرزی از مردم محلی و گردشگران درخواست کرد که هرگونه تخلفی در این عرصه‌ها را به شمال تلفن ۱۵۰۴ اطلاع دهند و به متخلفان نیز هشدار داد که برابر قانون و بدون اغماض با هرگونه تخلفی در ارتباط با تخریب مراتع و جنگل‌ها برخورد می‌شود.
انتهای پیام/م

قاچاقچی درختان جنگلی زمین گیر شد

برچسب ها: منابع طبیعی ، قاچاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.