سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهادکشاورزی نهاوند:

برداشت ۴هزار تن سیب تابستانه از باغ‌های نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: باغداران نهاوندی امسال از باغ مثمر این شهرستان بیش از۴ هزار تن سیب تابستانه معروف به گلاب برداشت کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، حسین خردمند اظهار داشت: امسال به علت سرمازدگی بهاره و بارش‌های سیل آسای برف و باران میزان تولید نسبت به سال‌های قبل نزدیک به ۲هزارتن کاهش داشتیم.

وی گفت:به طور متوسط از هر هکتار باغ مثمر سیب گلاب ۲۲ تن برداشت می‌شود که متأسفانه به دلیل سه نوبت سرمای اسفند ماه و بهاره در نهاوند میزان تولید شهرستان از ۶ هزار تن به بیش از ۴هزار تن رسید.

خردمندافزود: باغداران نهاوند تابستان امسال از ۳۸۰ هکتار سطح زیر کشت باغ‌های سیب تابستانه (سیب گلاب) بیش از ۴ هزار تن برداشت و روانه بازار فروش در استان و خارج از استان کردند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به اینکه سیب گلاب تولیدی به استان‌های همجوار از جمله تهران، لرستان، مرکزی و کرمانشاه صادر می‌شود، گفت: هرس به موقع، استفاده از کود‌های ریزمغذی، مبارزه بیولوژیک، آبیاری و برداشت به موقع از عوامل افزایش تولید سیب درختی در نهاوند است.

مدیر جهادکشاورزی نهاوند اظهار داشت: مهمترین مشکلات باغداران در این بخش گرانی جعبه و هزینه‌های کارگر، حمل و نقل و سرمازدگی در فصل بهار و ارزانی قیمت محصول نسبت به هزینه‌ها است.

خردمند عنوان کرد: نزدیک به ۱۳ هزار هکتار انواع باغ میوه در نهاوند وجود دارد که از این میزان۳۸۰ هکتار به سیب گلاب و ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار به باغ‌های سیب درختی قرمز و زرد پاییزه اختصاص دارد، از هر هکتار به طور متوسط ۲۲ تن سیب گلاب برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرستان نهاوند رتبه نخست تولید سیب درختی گلاب و انواع دیگر سیب پاییزه در استان را به خود اختصاص داده است که البته سردخانه‌ها ظرفیت حفظ و نگهداری بیش از۱۰هزار تن محصولات را ندارد.

انتهای پیام/س

۴هزار تن سیب تابستانه از باغ‌های نهاوند برداشت شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.