سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر اقتصاد مطرح کرد؛

حرکت به سمت کاهش ارجاع پرونده‌های مالیاتی به مرکز عالی دادخواهی

عسکری گفت: باید ارجاع پرونده‌های مالیاتی به مرکز عالی دادخواهی و شورای عالی مالیاتی به حداقل برسد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شادا، علی عسکری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد در مراسم تکریم و معارفه روسای جدید و سابق مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای تاکید کرد: باید ارجاع پرونده های مالیاتی به مرکز عالی دادخواهی و شورای عالی مالیاتی به حداقل برسد.  
 
وی گفت: حسابرسان کل مالیاتی در استان‌ها همه تلاش خود را بکار گیرند تا کمتر پرونده‌ای نیازمند ارجاع به هیات ماده ۲۵۱ مکرر باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید پرونده‌های ارجاع شده به مرکز عالی دادخواهی مالیاتی کالبدشکافی و بررسی شود و نتایج آن در سازمان امور مالیاتی مورد عمل قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: رییس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی منصوب شد


عسکری در خصوص حساسیت و اهمیت رای مرکز عالی دادخواهی مالیاتی بیان کرد:، چون آرای صادر شده از سوی هیات غیر قابل بازنگری است و در هیچ مرجعی بجز دیوان عدالت اداری قابل تجدید نظر نیست، بنابراین مسوولیت صدور این آرا هم بسیار سنگین است.

در ادامه این جلسه،  امید علی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز با اشاره به مجموعه اقدامات در حال انجام در این سازمان اظهار کرد: مالیات هوشمند به عنوان دومین گام پس از طرح جامع مالیاتی از جمله مهمترین پروژه‌های در حال اجرا در سازمان امور مالیاتی کشور است.

وی تصریح کرد: با تمرکز تمام ریزداده‌ها در سازمان امور مالیاتی، بساط بسیاری از تخلفات احتمالی برچیده خواهد شد.

این مقام مسئول جلوگیری از فرار مالیاتی، حمایت از تولیدکنندگان واقعی و اصلاح روش‌ها و تشکیلات اداری را از دیگر اولویت‌های راهبردی سازمان امور مالیاتی کشور دانست که در دست اقدام است.

انتهای پیام/

پارسا: مالیات هوشمند به عنوان دومین گام پس از طرح جامع مالیاتی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.