سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

رتبه اول استان البرز در مبارزه با پوشاک قاچاق / ظرفیت تولیدی کارخانجات این صنعت افزایش یافت

طبق آمار‌ها بدست آمده استان البرز توانست «رتبه اول مبارزه با قاچاق پوشاک» را در بین ۸ استان مورد بدست آورد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  معاون سیاسی و امنیتی استاندار البرز با اشاره به دستاورد‌های طرح مبارزه با قاچاق پوشاک در استان البرز گفت: از زمان آغاز اجرای این طرح در سطح استان، ظرفیت تولیدی کارخانجات صنعت پوشاک با افزایش روبه رو شده به طوریکه گشایش بازار‌های جدید و افزایش اشتغالزایی در این صنعت را به همراه داشته است.

طرح جمع‎آوری پوشاک قاچاق از دی ماه پارسال آغاز شد و به گفته مصطفی پورکاظم، معاون حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در گام اول این طرح ۵ هزار پرونده با موضوع پوشاک قاچاق در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل و منجر به صدور رای شد.

همچنین در گام دوم برخورد با برند‌های محرز قاچاق پوشاک مقرر شد که این طرح در ۸ استان کشور از جمله استان البرز اجرا شود، بر همین اساس بنابر گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز این استان توانسته است «رتبه اول مبارزه با قاچاق پوشاک» را بدست آورد.

افزایش ظرفیت تولیدی در شرایط تحریمی

محمدحسن جریته، فعال صنعت نساجی نیز با اشاره به نتایج طرح مبارزه با پوشاک قاچاق گفت: ظرفیت تولیدی ما با وجود تحریم‌ها با افزایش نسبی همراه بوده است و توانسته‌ایم همزمان با حفظ جایگاه خود در صنعت پارچه، نیروی کار خود را حفظ کرده و از تعدیل حدود ۳۰ نفر از نیروی‌های خود جلوگیری کنیم، در صورت وجود ثبات اقتصادی نیز می‌توانیم نیروی‌های جدیدی را جذب کنیم.

وی با تاکید بر لزوم استمرار مبارزه با قاچاق پوشاک اظهار داشت: به علت افزایش نرخ ارز و عدم صرفه اقتصادی واردات پوشاک، تولید داخلی مورد توجه قرار گرفته و برخی از کارخانجاتی که ظرفیت تولید خود را از دست دادند در حال بازیابی توان تولیدی خویش هستند، البته تدوام این رونق نسبی به پیگیری طرح مبارزه با قاچاق پوشاک و ایجاد یک فضای عادلانه برای رقابت تولیدکنندگان و دیگر برند‌های خارجی است.

این فعال صنعت نساجی با انتقاد از افرادی که مقابله با توزیع پوشاک قاچاق را مانع رونق کسب‎‌وکار می‎‌دانند، گفت: حتی با فرض اینکه در پی مبارزه با توزیع پوشاک قاچاق ده‌ها شغل از بین برود، اما در مقابل هزاران فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود و می‌توان با ایجاد رقابت سالم میان تولیدکنندگان ایرانی و برند‎های قانونی خارجی وضعیت مناسبی برای بازار پوشاک ایجاد کرد.

دستاورد‌های طرح مبارزه با پوشاک قاچاق در استان البرز

سعید ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در حاشیه بازدید از سه واحد تولیدی پوشاک در شهرستان نظرآباد که با همراهی اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخی فعالان اقتصادی استان صورت گرفت با بیان اینکه صنعت پوشاک در گذشته تحت تاثیر منفی امر قاچاق بوده است، گفت: بر اساس آمار‌های موجود و ارزیابی‌های صورت گرفته طرح مبارزه با قاچاق پوشاک تاکنون توفیقات بسیاری داشته که این امر در بازدید و رصد فعالیت مجموعه‌های تولیدی قابل مشاهده و سنجش است.

این مقام مسئول اظهار کرد: تولید پوشاک در سطح استان البرز بویژه در ماه‌های اخیر با افزایش روبه رو بوده است و موجب گشایش بازار‌های جدید شده که نقش موثری در اشتغالزایی داشته است.

 رتبه اول استان البرز در مبارزه با پوشاک قاچاق

همچنین محمدرضا فلاح نژاد، فرماندار شهرستان نظرآباد با بیان اینکه بدون همکاری نهاد‌های امنیتی طرح مبارزه با پوشاک قاچاق به موفقیت نمی‌رسید، افزود: امروز تولیدکنندگان کالای داخلی می‌دانند که نهاد‌های امنیتی در کنار آن‌ها هستند و در جهت ایجاد بستر لازم برای رونق تولید و اشتغال از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه استان البرز رتبه اول مبارزه با پوشاک قاچاق را کسب کرده است، گفت: قطعا با مبارزه جدی با قاچاق کالا علاوه بر حمایت از تولید کننده و کارآفرینان، اشتغالزایی چشمگیری نیز در پی خواهد داشت.

استمرار طرح مبارزه با قاچاق پوشاک، ظرفیت واحد‌های تولیدی را به ۹۰ درصد می‌رساند

یدالله مالمیر رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز با اشاره به اثرات زیان‌بار واردات غیر‌رسمی پوشاک به کشور گفت: با توجه به همکاری کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز و همچنین هماهنگی نهاد‌های امنیتی و نظارتی با انجمن‌های تولیدی پوشاک و نساجی استان، روند مبارزه با برند‌های محرز پوشاک قاچاق موفقیت آمیز بوده است و رونق تولید به وضوح قابل مشاهده است به طوری که قبل از شروع طرح مبارزه با پوشاک قاچاق، ظرفیت تولیدی کارخانجات ما نزدیک به ۳۰ درصد بود که خوشبختانه این ظرفیت به ۶۰ درصد توان تولیدی افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: از دی ماه پارسال آثار مبارزه با توزیع پوشاک قاچاق آشکار شد و واحد‌هایی که قبل از این با تعدیل نیرو مواجه بودند، کارگران جدیدی استخدام کرده و ظرفیت تولید خود را افزایش دادند، اگر طرح مبارزه با قاچاق کالا استمرار یابد، می‌توان پیش‌بینی کرد ظرفیت تولیدی واحد‌های استان البرز به حدود ۹۰ درصد برسد.

مالمیر با بیان اینکه صنعت نساجی و پوشاک ظرفیت ایجاد شغل بالایی دارند، بیان کرد: نسبت اشتغال به سرمایه‌گذاری در این صنایع ۵/۲ برابر است و ۱۳ درصد از کل اشتغال کشور مربوط به صنایع نساجی و پوشاک است بنابراین اگر از ۵/۲ میلیارد دلار ارزش قاچاق پوشاک جلوگیری شود ما می‌توانیم ظرفیت اشتغال استان البرز در حوزه صنعت پوشاک را به ۲ برابر افزایش دهیم.

به گفته وی فروش منسوجات در کل جهان بر اساس آمار پارسال ۱۵۰۰ میلیارد دلار بوده است، که سهم کشور ما در در سال‌ها‌ی گذشته نزدیک به ۱۵ میلیارد دلار بوده که متاسفانه در چند سال اخیر به شدت کاهش یافته است.

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.