سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جایزه جشنواره فیلم کوتاه ایتالیا به فیلمساز فرهنگی گیلان رسید

اثر فیلمساز فرهنگی گیلان جایزه جشنواره فیلم کوتاه سول لونا ایتالیا Sole Luna Short Film Festival را بدست آورد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: فیلم نور، سایه، زندگی، به نویسندگی، کارگردانی و تدوین شهریار پورسیدیان و تهیه کنندگی اداره کل بهزیستی گیلان و کاسپین فیلم ساخته شده است که توانست جایزه جشنواره فیلم کوتاه سول لونا Sole Luna Short Film Festival ایتالیا را کسب کند .

وی با اشاره به موضوع این فیلم مستند، افزود: این مستند درباره تلاش داریوش صادقی نقاش رودسری است که با روش‌های خلاقانه به فرزند کم توان ذهنی‌اش آموزش می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در بیانیه هیات داوران این جشنواره قوت، صداقت و تواضع فیلم و استفاده کارگردان از زبان مستقیم، اما شاعرانه و اصیل برای روایت داستان فیلم بعنوان دلایل برگزیده شدن این فیلم اشاره شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: فیلم مستند نور، سایه، زندگی تا کنون تندیس زرین چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد، جایزه هیات داوران سومین جشنواره بین المللی فیلم پرواز تهران و منتخب جشنواره‌های فیلم در کازان روسیه، بروکسل بلژیک و مسکو روسیه را کسب کرده است.

نادر جهان آرای گفت: جشنواره فیلم کوتاه سول لونا ۷ تا ۱۳ ژوئیه ٢٠١٩ (١٦ تا ٢٢ تیر ١٣٩٨) در شهر‌های ونیز وپالرمو ایتالیا برگزار شد.

وی در پایان تصریح کرد: شهریار پورسیدیان متولد ۱۳۵۸ است و ۲۰ سال سابقه درآموزش و پرورش داردو این هنرمند نخستین فیلم خود را در سال ۱۳۸۵ به نام میترا در ۲۷ سالگی ساخته است.

 

انتهای پیام / ق

 

فیلم نور، سایه، زندگی اثر فیلمساز گیلانی جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را کسب کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.