نوبخت به تعهد خود عمل کرد و فردا پنجشنبه قرار است در سفر به قزوین از این جاده بازدید کرده و مشکلات مطرح شده در خصوص آن را از نزدیک بررسی کند. طرح اتصال استان قزوین به شرق استان گیلان با احداث جاده قزوین- رحیم آباد به کلاچای با ۴۱ میلیارد تومان هزینه و ۱۵ درصد پیشرفت به دلیل نداشتن پیوست زیست محیطی با چالش روبرو شده است.
پروژه قزوین به رحیم آباد ۱۰۰ کیلومتر مسیر را کاهش میدهد و مسیر اصلی این پروژه از مقابل دانشگاه آزاد قزوین آغاز شده و با عبور از روستاهای باراجین، میزوج، ورتوان و موشقین به سمت رودخانه شاهرود رفته و پس از عبور از روی آن وارد دره هیر و ویار میشود.
این پروژه در مرز استان گیلان پس از عبور از تونل دو کیلومتری وارد دره منتهی به سهراهی گرماب دشت شده و به موازات رودخانه پل رود پس از روستای لات به صورت کنارگذر از غرب رحیم آباد میگذرد و به ورودی کلاچای از سمت غرب ختم میشود.
احداث قطعه دوم از مسیر قزوین – کلاچای به طول ۲۶ کیلومتر انجام شده و ۹ کیلومتر مسیر از قزوین به روستای میزوج در مراحل پایانی است. در طول مسیر پروژه «قزوین – الموت – کلاچای» در استان قزوین یک دستگاه تونل بزرگ، دو دستگاه تونل کوچک، ۳ دستگاه پل بزرگ و چندین دستگاه پل کوچک وجود دارد.
همچنین این پروژه دارای ۲ پل با شرایط خاص، ۵۶ پل آبرو و بیش از ۶ هزار متر دیوار حائل است.
این پروژه پس از چند سال و هزینه شدن بیش از ۴۱ میلیارد تومان در حال حاضر به دلیل نداشتن پیوست زیست محیطی و برخی ایرادات فنی و کارشناسی اعلام شده از سوی محیط زیست با توقف نسبی روبرو شده و در انتظار تصمیم مسئولان استانی و کشوری برای ادامه یا توقف پروژه است.
امید میرود سفر معاون رئیس جمهور به همراه استاندار، معاونان استانداری و مدیران راه و شهرسازی و ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بتواند گره گشای این طرح مهم جادهای در استان باشد.
انتهای پیام/ز