سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الگوی صدور هشدار‌های جوی در هواشناسی سیستان و بلوچستان تغییر کرد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور ارائه جزئیات بیشتر در هشدار‌های جوی الگوی جدید صدور اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های هواشناسی در استان عملیاتی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان وبلوچستان؛ محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هشدار‌های جدید شامل هشت عنصر اصلی است که زمان وقوع پدیده، دامنه تأثیر و زمان خاتمه آن را شامل می‌شود.

او ادامه داد: عناصر الگوی جدید نگارش هشدار‌های جوی شامل توصیف پدیده مورد انتظار، زمان شروع، نوع مخاطره، منطقه اثر، زمان پایان، اثر مخاطره و توصیه‌های کاربردی است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: الگوی جدید ابهامات نگارشی صدور اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های جوی قبلی را برطرف کرده تا فرایند اطلاع‌رسانی به صورت دقیق‌تر انجام شود.

او با بیان اینکه امروز نخستین هشدار جوی با الگوی جدید صادر شد، گفت: این هشدار برای اطلاع رسانی تداوم فعالیت سامانه آب و هوایی مونسون هند دراستان صادر شد. بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های عددی انتظار می‌رود همچنان رشد ابر‌های همرفتی، ریزش‌های رگباری، تندباد‌های موقت و صاعقه تا جمعه در استان ادامه داشته باشد.

حیدری با بیان اینکه این ریزش‌ها نواحی نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: توصیه می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های محلی و مسیل‌ها نیمه جنوبی استان خودداری شود و برای جلوگیری از برخورد صاعقه از رفتن به ارتفاعات و قرارگرفتن در فضای باز نیز اجتناب شود.

او خاطرنشان کرد: با توجه به همرفتی بودن سامانه فعال در سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود بارش‌ها به صورت عمده در بعدازظهر‌ها و اوایل شب رخ دهد.

انتهای پیام/ع

هشدارهای هواشناسی سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.