سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چالشهای پیش روی انتخابات مجلس

تبلیغات خارجی از جمله رسانه هاست که از ابتدای انقلاب این حربه وجود داشته و هنوز هم یکی از راههای حتمی جهت تحت تاثیر قرار دادن احساسات مردم مبنی بر رای دادن به عده ای خاص و یا به اقتضای فضا، تحریم انتخابات و کمرنگ نمودن حضور مردم است.

به گزارش وب گردی باشگاه خبرنگاران، وبلاگ بالاتر از این نوشت:

انتخابات سال 88 برگزار شد و حواشی خاص آن نیز تا چند ماه بعد ادامه پیدا کرد، سوء استفاده عناصری که منتظر فرصت بودند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند باعث شد در یک زمان محدود تا حدی فضای کشور به حالت درگیری درآید و به قول رهبر معظم انقلاب امنیتی شود، ایشان در بخشی از خطبه نماز عید فطر فرمودند:« انتخابات همیشه در کشور ما تا حدودی یک حادثه چالش برانگیز است ... مراقب باشید این چالش به امنیت کشور صدمه نزند »

انتخابات سال 90 به دلیل اینکه اولین انتخابات بعد از انتخابات چالشی 88 است حائز اهمیت می باشد. ادامه فعالیتهای اصلاح طلبان برای حضور مستمر در جریانات کشور و تلاش برای ادامه حیات سیاسیشان و نیز وارد شدن تیم جدید و خطرناک جریان انحرافی به گود انتخابات، علل و عوامل ایجاد چالش های امنیتی را آرام آرام بوجود می آورد، راههای متفاوتی برای به چالش کشیدن انتخابات اسفندماه 90 وجود دارد که از آن جمله:

1- تبلیغات خارجی از جمله رسانه هاست که از ابتدای انقلاب این حربه وجود داشته و هنوز هم یکی از راههای حتمی جهت تحت تاثیر قرار دادن احساسات مردم مبنی بر رای دادن به عده ای خاص و یا به اقتضای فضا، تحریم انتخابات و کمرنگ نمودن حضور مردم است. تحریمهای اقتصادی از جمله راههای بی فایده ایست که بارها آن را در موقعیت های مختلف بکار گرفته اند.

2- بمب گذاریها در مکانهای حساس و حوزه های پر جمعیت انتخاباتی

3- درگیریهای قومی - قبیله ای؛ در مناطق مستعد این امر مثل جاهای سنی نشین و یا قبیله گرا، با آغاز درگیری و اختلاف بین اقوام مختلف، نارضایتی ها و نا امنی ها را ایجاد نموده و تلاش خواهند کرد بر روی سلامت انتخابات و روند عادی آن تاثی منفی بگذارد.

4- احتمال رد صلاحیت عده ای از فتنه گران یا افرادی که همکاریهای خاص با این جریان داشته اند وجود دارد که با حمایت چهره های سوخته آنان بوجود آمدن آشوب و اعتراضات خیابانی مانند سال 88 محتمل است و نیز ممکن است برای جلوگیری از حضور حداکثری با کنار کشیدن دسته جمعی کاندیداهای یک طیف تحریم انتخابات را به مردم تلقین نمایند.

5- از آنجا که جریان انحرافی در متن دولت ریشه دوانیده و متاسفانه دولت بدون مشورت گرفتن از لیدر آنان هیچ کار مهمی را انجام نمی دهد، ممکن است با دستکاری اهرمهای اقتصادی کشور در آستانه انتخابات، نظیر هدفمندی یارانه ها و یا برملا کردن سلسله مفاسد اقتصادی برای زیر سوال بردن کارآمدی سایر قوا و ... موجبات نارضایتی را فراهم که این خود دلیلی برای امنیتی نمودن کشور است.

6- حمله محدود نظامی و تحرکات نظامی در مرزها هم یکی از این دلایل است که با شواهد اخیر مثل هواپیمای جاسوسی و ... این احتمال را قوی تر می کند.

از آنجا که بعد از حوادث انتخابات سال 88 جریان اصلاحات در عرصه های مختلف بخصوص 9 دی شکست سختی خورد و جایگاه خود را در بین مردم از دست داده است اما مسئله نگران کننده و تامل برانگیز فعالیت های جریان انحرافی است که با پشتیبانی دولت و تبلیغات گسترده در شهرستانها همّ خود را جهت کسب حداکثری کرسی های مجلس جزم نموده است در این صورت مجلسی خواهیم داشت که در آن نیروهای دلسوز انقلاب جای خود را به نیروهای اپوزسیون و فرصت طلب خواهند داد که این خود ضربه ای جبران ناپذیر به پیکره نظام جمهوری اسلامی وارد خواهد کرد.

در این فرصت آنچه باید روشن شود جایگاه انتخابات و بررسی نقش خطیر مردم در حفظ دستاوردهای نظام و آرمانهای امام و رهبری است تا مردم با آمادگی کامل و بصیرت بالا با هر حرکت خلاف قانون و مصالح نظام به موقع و در کوتاهترین زمان برخورد نمایند و نیز با حضور حداکثری و انتخاب صحیح و دوری از هیجانات کاذب، کشور را از خطر اصلاح طلبان و جریان انحرافی نجات دهند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.