سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه به مالکیت فکری می‌تواند اقتصاد کشور را متحول سازد

معاون فناوری و کاربردسازی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی گفت: توجه به مالکیت فکری می‌تواند اقتصاد کشور را متحول سازد و باید ظرفیت‌های این حوزه را بیشتر شناسایی و معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا قلی نژاد، معاون فناوری و کاربردسازی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی در اولین نشست استانی و سومین نشست تخصصی مالکیت فکری آشنایی با مبانی و اصول ثبت نشانه های جغرافیایی و علایم تجاری، گفت: توجه به مالکیت فکری می تواند اقتصاد کشور را متحول کند و ما باید ظرفیت های این حوزه را بیشتر شناسایی و معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی ما در این پژوهشگاه اهتمام بر فعالیت های فناورانه، آینده پژوهی و کسب و کار و کارآفرینی است و امروز شاهد فعالیت بیش از ۷۰ هزار استارت آپ در این حوزه در کشور هستیم.

معاون فناوری و کاربردسازی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد: در این خصوص تفاهم نامه ای با نهاد ریاست جمهوری منعقد شده است که طی این تفاهم نامه دستاوردهای علمی ما در این سه حوزه به جوانان و علاقه مندان این حوزه انتقال داده می شود.

قلی نژاد افزود: ما باید سعی کنیم نگاه جدیدی در این حوزه به وجود بیاوریم تا بتوانیم سود اقتصادی بیشتری به جامعه برسانیم .

وی تاکید کرد: استان اردبیل نیز در این زمینه طرفیت ها و استعدادهای بسیار خوبی دارد که از برندسازی و تجاری سازی آنها به صورت ویژه حمایت می کنیم.

انتهای پیام/ع

فعالیت بیش از ۷۰ هزار استارت آپ در کشور

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.