سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد کلان‌ شهر مذهبی جهان است

مشهد مقدس با ظرفیت بالای مادی و معنوی می‌تواند به کلان شهر مذهبی جهان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،آیت‌ الله العظمی سید محمد مدرسی، از مراجع معظم تقلید کربلای معلی در دیدار با مدیر کل صدا و سیما خراسان رضوی گفت: بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی استفاده از ظرفیت‌های حرم رضوی می‌باشد و اکنون وقت ترویج و صادر کردن فرهنگ اسلامی است و از راه فرهنگ باید قلب‌های مسلمانان و مردم را فتح کنیم.

او با اشاره به اینکه شهر‌های مکه، مدینه، قدس، کربلا و نجف از شهر‌های مذهبی دنیا می‌باشد، ادامه داد: این شهر‌ها با توجه به اوضاع سیاسی کشورهایشان هنوز نتوانسته‌اند به ظرفیت یک کلان شهر مذهبی برای مسلمانان درآیند و این امکان با وجود مضجع شریف امام رضا (ع) در مشهد می‌تواند محقق شود.
 
این مرجع تقلید گفت: ما باید مشهدالرضا (ع) را به عنوان یک کلان شهر فرهنگی جهان اسلام و تشیع بشناسیم و برنامه‌هایی تدوین کنیم تا خود زائر،خدمتگزار زائر دیگر باشد و در این حال نقش صدا و سیما در نشان دادن این امر، بسیار مهم و اثربخش است.

آیت الله مدرسی افزود: تنها مکانی که می‌تواند روحانی تربیت کند و موجب برقراری ارتباط قوی بین مردم و روحانیت شود، حوزه‌های علمیه است.
 
او تصریح کرد: رسانه ملی در ۴۰ سال قبل کار‌های بزرگی انجام داده است و اکنون هم با فکر و برنامه‌ای جدید باید در این راه، گام‌های مستحکمی بردارد.

در این دیدار محسن نصرپور، مدیرکل صدا و سیما مرکز خراسان رضوی گزارشی از برنامه‌های شبکه استانی در حوزه معارف اسلامی و فرهنگ رضوی ارائه داد.

انتهای پیام//ح. ص
 

فرهنگ، راهی برای فتح قلب‌های مسلمانان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.