سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قضاوت‌های غیرکارشناسی تهدیدی جدی برای منابع آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه قضاوت‌های غیرکارشناسی از بارش‌های اخیر را بسیار مخرب و تهدیدی جدی برای منابع آب زیرزمینی دانست .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه قضاوت‌های غیرکارشناسی از بارش‌های اخیر را بسیار مخرب و تهدیدی جدی برای منابع آب زیرزمینی دانست و با تاکید بر ضرورت برخورد با دانه‌درشت‌های متخلف آبی گفت : گاهی در مواجه با یک چاه نیمه عمیق با برداشت مثلاً نیم لیتری برخورد‌های شدیدی می‌شود، اما در برخی موارد با یک آب فروش با چاه‌های متعدد و گاه چند صد متری برخوردی صورت نمی‌گیرد و متأسفانه به سادگی از کنار آن رد می‌شویم.

وی درباره کشت برنج و فشار به منابع آب هم گفت : باید در کشت برنج تجدیدنظر شود، زیرا حساب روان آب‌ها با آب زیرزمینی بسیار متفاوت است و نمی‌توان بر مبنای عدم قطعیت در مدیریت آب به توسعه کشاورزی پرداخت.

به اعتقاد وی در کنار حمایت از رونق تولید باید به مصرف بهینه آب هم توجه کرد.

مدیر گروه بررسی‌های حقوقی و قانونی شرکت مدیریت منابع آب ایران هم ۱۹ تیر در کرمانشاه گفت: نبود اعتبارات لازم برای اجرای اقدامات حقوقی و قضائی برای بستن چاه‌های غیرمجاز، متجاوزان غیرقانونی آب زیرزمینی را به استمرار جرم تشویق می‌کند.

سید محمود منتظری، ناهماهنگی واحد‌های انتظامی و قضائی را دلیلی برای به سامان نرسیدن سناریو‌های از پیش طراحی شده دانست و گفت: فقر و توسعه نیافتگی اقتصادی-اجتماعی عاملی برای گسترش چاه‌های غیرمجاز است که امیدواریم با انجام فعالیت‌های فرهنگی، قبح تجاوز به منابع آب بیشتر نمایان شود .

 

 

انتهای پیام/د

مواجه با یک چاه نیمه عمیق برخورد‌های شدیدی می‌شود

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.