سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحمانی در حاشیه هیئت دولت:

دو شرکت بزرگ خودروسازی ۹۸ و ۹۹ خصوصی‌سازی می‌شوند

وزیر صنعت گفت: امسال و سال آینده جدی هستیم که 2 شرکت خودروسازی خصوصی‌ساز شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری سهام دوخودروساز بزرگ کشور، اظهار کرد: ما برای ساماندهی صنعت خودروسازی یک بسته و برنامه پیشنهادی ارائه کردیم که بخشی از آن واگذاری این شرکت‌ها است.

رحمانی گفت: شرکت‌های خودروسازی یکسری اموال و املاک غیرتولیدی در تهران و شهر‌های دیگر دارند که اصلا وجود این اموال با وظایفشان همخوانی ندارد، بنابراین اعلام کردیم که این املاک باید واگذار شود.

وی افزود: قرار است امسال هر دو خودروساز بزرگ یک‌هزار میلیارد تومان از این محل واگذار کنند تا این نقدینگی وارد تولیدشان شود.

وزیر صنعت بیان کرد: دومین مرحله، واگذاری شرکت‌های وابسته و سومین مرحله، واگذاری خودشان است. سازمان خصوصی سازی هم واگذاری سهام دولت در شرکت‌های اصلی خودروسازی را مدنظر دارد.

وی ادامه داد: دو شرکت بزرگ خودروسازی ۹۸ و ۹۹ به بخش خصوصصی واگذار می‌شود. عملیاتی شدن این فرآیند به اذعان همه کارشناسان زمان‌بر است، اما ما جدی هستیم که طی امسال و سال آینده دو شرکت خودروسازی را خصوصی کنیم.

وزیر صنعت در پایان گفت: امروز که قیمت‌ها را رصد می‌کنیم، می‌بینیم قیمت اکثر کالا‌ها در یک ماه گذشته رو به کاهش بوده است که یک دلیل آن ناشی از تثبیت نرخ ارز بوده و اگر این روند ادامه داشته باشد باز هم قیمت‌ها با کاهش روبه‌رو خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.