سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراق: ایران درباره تامین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز اطمینان داده است

وزیر نفت عراق از تضمین‌های ایران برای تامین امنیت دریانوردی در تنگه هرمز و خلیج فارس سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المسله، ثامر الغضبان، وزیر نفت عراق از اطمینان بخشی ایران درخصوص تضمین آزادی و امنیت دریانوردی در تنگه هرمز سخن گفت و اعلام کرد که تمامی طرف‌ها بر جلوگیری از تشدید تنش‌ها و پیچیده شدن مواضعی تاکید کرده اند که تاثیر‌های منفی بر منطقه دارد.

وزارت نفت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ثامر الغضبان، معاون نخست وزیر در امور نیرو و وزیر نفت عراق از تضمین‌هایی پرده برداشت که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به هیئت عراقی به ریاست عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق داده است مبنی بر اینکه آزادی و امنیت دریانوری در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز حفظ و به قانون بین المللی دریانوردی احترام گذاشته می‌شود.

این وزارتخانه به نقل از وزیر نفت عراق نوشت: درخصوص ضرورت تضمین آزادی حرکت نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان و احترام به قانون بین المللی دیدگاه مشترکی میان دو کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمامی طرف‌های درگیر تاکید کرده اند که به جای بحرانی کردن شرایط منطقه به دنبال حل و فصل مشکلات موجود از راه گفتگو‌های آرام و سازنده باشیم این مسئله را گامی مثبت خواند و بر نقش کشور عراق در نزدیک کردن دیدگاه‌ها و کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرد.

وزیر نفت عراق با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۱۸ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز عبور می‌کند بر اهمیت این تنگه در رفت و آمد نفتکش‌های متعلق به کشور‌های منطقه و جهان تاکید کرد.

در بیانیه وزارت نفت عراق آمده است که این کشور علاوه بر صدور گاز مایع و مشتقات گازی، روزانه به صورت میانگین بین ۳۴۰۰ تا ۳۵۰۰ میلیون بشکه نفت خام از طریق تنگه هرمز صادر می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، ایران ، قیمت نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.