سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان فاز نخست طرح واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در نهبندان

فاز نخست طرح واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین با ایمن سازی ۹۹۹ رأس گاو و گوساله در شهرستان نهبندان به پایان رسید.

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: اجرای طرح سراسری تب برفکی دام سنگین در کل کشور در شهرستان نهبندان نیز عملیاتی شد و در آن ۹۹۹ راس گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

او افزود: بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماری‌های ویروسی واگیر دام (گاو، گاومیش، گوسفند و بز) در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران وارد می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان بیان کرد: این بیماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام‌ها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی- قرنطینه‌ای در واحد‌های دامداری مؤثرترین راه برای پیشگیری از بیماری تب برفکی است.

راه انجام ادامه داد: همزمان با اجرای طرح مایه کوبی تب برفکی به لحاظ نقش آموزش و اطلاع رسانی در پیشگیری از بیماری ها، کلاس‌های آموزشی و ترویجی با موضوع رعایت ضوابط بهداشتی_قرنطینه‌ای و امنیت زیستی در واحد‌های دامداری برای دامداران تعدادی از روستا‌های شهرستان با توزیع بروشور و اطلاعیه‌های بهداشتی برگزار شد.

رییس شبکه دامپزشکی نهبندان اظهار کرد: با توجه به مسری بودن این بیماری، دامداران بایستی از حمل و نقل و خرید و فروش بدون ضابطه هر نوع دام اکیداً خودداری نمایند.

انتهای پیام / ط ا

واکسیناسیون ۹۰۰ راس گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.