سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل گمرک ایران:

۲ سامانه جدید گمرکی راه اندازی می‌شوند

میر اشرفی از راه اندازی ۲ سامانه جدید گمرکی تحت عنوان سامانه پیامکی سیستم RFID (ردیابی کالا از طریق امواج رادیویی) و شبکه پیام‌رسان گمرک خبر داد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گمرک، مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران اظهار کرد: شبکه پیام‌رسان گمرک که یک شبکه بومی و ملی و داخلی است به‌زودی راه‌اندازی می‌شود و همه ذی‌نفعان و کارکنان گمرک می‌توانند با هزینه‌ای بسیار اندک و تقریباً رایگان از خدمات الکترونیکی این شبکه اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی افزود: امیدواریم ماحصل این پیام‌رسان داخلی به صورت داشبورد الکترونیکی برای مدیران و کارشناسان و سایر ذی‌نفعان مورد بهره‌برداری قرار گیرد و حتی تصمیم‌گیران بزرگ در عرصه تجارت و اقتصاد نیز بتوانند از مواهب این پیام‌رسان استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: چرا گمرک از کد HS برای ترخیص کالا استفاده می‌کند؟ / کد شناسه کالا برای رصد اقلام از گمرک تا فروشگاه


میراشرفی همچنین با اشاره به فراگیر شدن سیستم RFID (ردیابی کالا از طریق امواج رادیویی) که در برنامه توسعه مکانیزاسیون گمرک قرار دارد، اظهار کرد: علاوه بر این سیستم سامانه گمرک موبایلی نیز یکی دیگر از خدمات گمرکی است که زمینه اجرایی شدن آن فراهم شده و در آینده نه‌چندان دور به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس کل گمرک ایران تصریح کرد: با شروع به کار این سامانه دیگر نیازی به این نیست که فرد پشت کامپیوتر خود بنشیند و اقدام به برقراری ارتباط با گمرک نماید، بلکه در هر جا که هست حتی در اتوبوس، مترو و محل کار که موبایل آنتن بدهد می‌تواند از طریق تلفن همراه وارد سامانه جامع گمرکی شود و خدمات تحت وب گمرک را دریافت کند. با آغاز به کار سامانه گمرک موبایلی، زیرسامانه‌های مورد نیاز نیز به تدریج به آن اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

ردیابی کالا از طریق امواج رادیویی به صورت پیامکی محقق می‌شود

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.