سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل آب و فاضلاب منطقه ۳ تهران:

توسعه شبکه آبفا نیازمند همکاری مدیریت شهری است

ظهیری گفت: از شهرداری منطقه و مدیریت شهری می‌خواهیم تا در تسهیل مجوز و ارائه تخصیص‌های حفاری با آبفای منطقه ۳ همکاری‌های لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای شورای شهر تهران از پروژه‌های منطقه ۳ آب‌فا در منطقه ۲۲ بازدید کردند.

فرید ظهیری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۳ با اشاره به مشخصات این منطقه گفت: منطقه ۲۲ تهران مساحتی بالغ بر ۱۷ هزار و ۳۰۰ کیلومتر دارد که جمعیت این منطقه رقمی در حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر هستند.

مدیرعامل آب‌فا منطقه ۳ با اشاره به تعداد مشترکین فعال منطقه ۲۲ گفت: تعداد مشترکین منطقه ۱۳۸ هزار نفر است که سود شبکه اختصاصی آن ۱۵۸۰ کیلومتر مربع در ۴ ناحیه است.

ظهیری گفت: ناحیه‌ یک این منطقه امیرآباد، ناحیه ۲ شهر زیبا، ناحیه ۳ سردار جنگل و ناحیه ۴ دهکده المپیک است.

او با اشاره به این نکته که منطقه ۲۲ تا دو سال پیش مناطق خارج از تهران بود، گفت: نزدیک به دو سال است که منطقه ۲۲ تهران به صورت رسمی وارد پایتخت شده و تأمین آب این منطقه به روش سطحی و زیر سطحی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۳ تهران با اشاره به افق سال ۱۴۱۵ اظهار کرد: در سطح افق سال ۱۴۱۵، پیش بینی ۶۷۵ هزار جمعیت شده است که از طریق منبع آب زیرزمینی تصفیه خانه ششم آب ششم تأمین می‌شود.

ظهیری گفت: در وضعیت فعلی تعداد مخازن احداث شده ۶ عدد است و تعداد ۵ مخزن دیگر در دست ساخت و ۵ مخزن دیگر هم باید در برنامه ساختمان قرار بگیرد.

او با اشاره به برگزاری جلسه‌های متعدد با شهردار منطقه ۲۲ گفت: طی جلساتی که با شهردار منطقه ۲۲ داشتیم بسیاری از موانع موجود رفع شده و شهرداری این منطه با آب‌های منطقه ۳ رابطه خوبی دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۳ تهران با تشریح وضعیت سیمای کلی خطوط انتقال آب تصریح کرد: تصفیه خانه ششم از لحاظ بازه‌ای کامل شده است و تنها مانده تجهیزات تصفیه خانه که باید آن‌ها به تکمیل برسد.

او با تشریح وضع شبکه توزیع اظهار کرد: منطقه ۲۲ جزء مناطقی است که به صورت شهرک‌هایی پخش شده اضافه شده و تماما از طریق مخازن محلی تغذیه شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۳ تهران گفت: در سال ۱۴۰۰ این جمعیت به ۴۳۶ هزار نفر می‌رسد که کسری آب ما به ۴۶۵ لیتر بر ثانیه می‌رسد.

او ادامه داد: پیش‌بینی ما این است تا افق طرح (۱۴۱۵) ۶۷۵ هزار نفر جمعیت در منطقه ۲۲ داشته باشیم که کسری آب ما را به ۱۶۱۴ لیتر بر ثانیه می‌رساند.

ظهیری با اشاره به این نکته که رشد جمعیت در منطقه ۲۲ بیش از پیش‌بینی‌های صورت گرفته بود، گفت: برای تأمین آب مورد نیاز جمعیت منطقه اجرای طرح‌های اضطراری توسعه و بازسازی را در نظر گرفتیم و ما باید به این نکته توجه کنیم که رشد جمعیت در غربی‌ترین بخش منطقه در حال شکل گرفتن است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۳ تهران با بیان اینکه به ازای هر واحد آب منطقه ۲۲، ۱۰ میلیون تومان باید هزینه کرد، گفت: ما از شهرداری منطقه و مدیریت شهری می‌خواهیم تا در تسهیل مجوز و ارائه تخصیص‌های حفاری با آب‌های منطقه ۳ همکاری‌های لازم را انجام دهد.

او با تاکید بر اینکه نکته که در نیمه سال گذشته مسئله آب جدی شد، گفت: در بخش مدیریت تقاضا اقدامات خوبی در این باره صورت گرفت و ما کار آگاه سازی مردم را نیز انجام دادیم و در جلسه‌های متعددی که با معاونت فرهنگی منطقه داشتیم، توانستیم اقدامات را اثربخش‌تر کنیم.

ظهیری با تاکید بر این نکته که ارتباط تنگاتنگی بین قدمت‌های مختلف مدیریت شهری وجود دارد، خاطرنشان کرد: درباره تبلیغات محیطی و حضور در سرای محله کار‌های مثبتی انجام شده است و برنامه ما به شکلی است که بتوانیم تمرکز جمعیت را مدیریت کنیم.

در این بازدید محمد علی خانی، مجید فراهانی و شهربانو امانی اعضای شورای شهر تهران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.