سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسوایی بزرگ در صنایع دارویی آمریکا

تلاش صنایع داروسازی آمریکا برای فروش گسترده دارو‌های افیونی

واشنگتن پست در گزارشی به بررسی افشای تلاش صنایع داروسازی آمریکا برای فروش گسترده دارو‌های افیونی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ­واشنگتن پست، اسناد تازه فاش شده در جریان یک دادخواست در کلیولند آمریکا نشان می‌دهد چگونه شرکت‌های دارویی در مواجهه با محدودیت‌ها و موانع در خصوص فروش دارو‌های مخدر در دوران شیوع مصرف این دارو‌ها در سراسر آمریکا برای فروش اینگونه دارو‌ها فشار وارد می‌کنند.

در این گزارش همچنین با استناد به استشهاد نامه مدیران، متن نامه‌های الکترونیک و گزارش‌های کارشناسی فاش شده است چگونه نگرانی‌های عمیق درباره روانه شدن حجم وسیعی از قرص‌های ضد درد افیونی به شهر‌های سراسر آمریکا نادیده گرفته شده است.

در یکی از این‌ ایمیل‌ها آمده است مدیر یک شرکت دارویی برای فروش ۱۱۵۲۰۰ قرص مسکن اکسی کدون که یک داروی مخدر ضد درد به شمار می‌رود، از سوی یکی از شرکت‌های دست اندر کار در پخش دارو سفارش گرفته است.

یک استشهادنامه دیگر نشان می‌دهد از نایب رئیس شرکت مک کیسون بزرگترین شرکت پخش و توزیع دارو در آمریکا درباره فروش میلیارد‌ها قرص مخدر اکسی کدون که این شرکت در سراسر کشور توزیع کرده است بازجویی شده است. این گزارش‌ها در پی طرح دادخواست بزرگی در دادگاه کلیولند علیه برخی از بزرگترین نام‌ها در صنایع داروسازی آمریکا فاش شده است.

داده‌های یک پایگاه اطلاعاتی مبارزه با مواد مخدر که روز ۱۵ ژوییه در قالب بخشی از روند رسیدگی به این دادخواست منتشر شد نشان می‌دهد شرکت‌های داروسازی آمریکا از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ حدود ۷۶ میلیارد قرص مخدر اکسی کدون و هیدرو کدون را در کشور توزیع کرده اند. مقامات حدود ۲۰۰۰ شهر و منطقه در آمریکا با طرح شکایاتی اعلام کرده اند این شرکت‌ها عامدانه با سرازیر کردن این حجم از دارو‌های ضد درد به شدت مخدر، اعتیاد فراگیری را در کشور شایع کرده‌اند که از سال ۱۹۹۶ تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار تن را به کام مرگ فرستاده است.

با این همه شرکت‌های داروسازی با صدور چندین دفاعیه با اشاره به تلاش خود برای فروش ضد درد‌های قانونی به بیماران دارای نسخه پزشک، بحران شیوع اعتیاد به دارو‌های افیونی را به پزشکان و داروخانه‌های فاسد نسبت داده اند. به گفته آن‌ها برخی پزشکان اینگونه دارو‌ها را بیش از اندازه برای بیماران تجویز می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.