سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعال بودن واحد‌های بسته بندی برنج در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از فعالیت ۲۷ واحد بسته بندی برنج در آمل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه ۲۷ واحد دارای مجوز بسته بندی برنج درشهرستان آمل فعالیت دارند، گفت: ظرفیت هر یک از واحد‌ها میانگین ۳ هزار تن برنج در سال است و این فرایند باعث می‌شود که دانه‌های برنج سالم جدا شوند.

وی افزود: سورتینگ برنج عملی است که در آن برنج‌های با رنگ غیرمعمول، سنگ ریزه‌ها، حشرات کوچک مانند شپش، شوآک (یا در زبان محلی دَلِک که به برنج‌های غیرهمسان می‌گویند) و هر گونه ضایعات دیگر از برنج جدا می‌شود.

اسلامی گفت: سورتینگ سبب افزایش کارایی ظاهری برنج می‌شود و با سورت برنج نتایج عالی در بهبود ایمنی مواد غذایی با حذف مواد خارجی مانند سنگ، شیشه، پلاستیک و سایر مواد ناخواسته به دست می‌آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود: برنج قبل از اینکه وارد دستگاه سورتینگ شود با دستگاه دیگری به نام دستگاه بوجاری الک زده می‌شود بطوری که خروجی دستگاه بوجاری به دستگاه سورت متصل است.

وی گفت: مکانیزم کاری دستگاه سورتینگ بدین گونه است که برنج‌های خالص شده از نظر شکستگی وارد دستگاه سورت شده سپس به وسیله بالابر درون مخزن شیشه‌ای ریخته می‌شود.

اسلامی افزود: دستگاه سورتینگ قادر به پاکسازی ۲۰ تن برنج در ساعت را دارد و همچنین این دستگاه را می‌توان برای مرتب سازی انواع مختلف برنج برنامه ریزی کرد.
انتهای پیام/ س
 

فعالیت ۲۷ واحد بسته بندی برنج در آمل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.