سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح گرمسیری یک شاهکار بی‌نظیر مهندسی در خاورمیانه

استاندار کرمانشاه گفت : طرح گرمسیری یک شاهکار بی‌نظیر مهندسی در خاورمیانه است .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بازوند استاندار کرمانشاه گفت : سالاری از مدیران خوب استان هست که در این زلزله توانمندی‌های خود را به خوبی به نمایش گذاشت.

وی گفت : طرح گرمسیری بزرگترین پروژه نظام اسلامی است و اگر تاریخ بخواهد در رابطه با کار‌های عمرانی حکومت قضاوت کند این پروژه‌ی غرورانگیز ملاک خوبی برای این کار است.

بازوند افزود : تونل‌های عظیم انتقال آب این پروژه از شاهکار‌های بی نظیر نظام مهندسی در خاورمیانه است.

وی افزود : شورای فنی استان از اختیارات مناسبی برای نظارت بر پروژه‌ها برخوردار است و باید از این اختیارات برای توقف پروژه‌های غیراستاندارد بهره بگیرد.

بازوند گفت : عدم نظارت بر ساخت و ساز‌های دولتی مانند مسکن مهر‌ها و بیمارستان‌ها و پروژه‌های عمران شهری و روستایی موجب کاهش سرمایه‌های اجتماعی و بی اعتمادی می‌شود.

وی گفت : متاسفانه مردم به همان اندازه که برای خرید یک کت و شلوار با جنس مناسب وقت می‌گذارند برای ایمنی یک خانه‌ای می‌سازند؛ وقت اختصاص نمی‌دهند.

بازوند افزود : اگر آیین نامه‌های مهندسی رعایت می‌شد خسارت‌های زلزله به ویژه در مسکن مهر‌ها بسیار کاهش می‌یافت.

وی افزود : شبکه‌های اجتماعی در این زلزله بهتر از مهندس ها، ضعف‌های سازه‌ها را به تصویر کشیدند.

بازوند گفت : زلزله کرمانشاه نشان داد سازمان هلال احمر برای عملیات امداد و نجات در زلزله‌های بالای ۷ ریشتر تجهیز نشده است و از نیروی انسانی و امکانات کافی برای چنین بحران‌هایی برخوردار نیست.

وی گفت : برای اولین با در تاریخ کشور، استان کرمانشاه اقدام مستندسازی آسیب‌های زلزله کرده است تا این در اختیار مدیران فعلی و نسل‌های آینده قرار گیرد.

بازوند افزود : بسیاری از ساخت و ساز‌های غیراستاندارد توسط بخش‌های غیرتخصصی مانند تعاونی‌ها صورت می‌گیرد؛ که این سازه‌ها در بحران‌هایی مانند زلزله جان و مال مردم را در معرض خطر قرار می‌دهند.

 

 

انتهای پیام/د

شاهکار بی‌نظیر مهندسی

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.