سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضای تفاهم نامه بیمه حوادث اماکن روستایی در قزوین

تفاهم نامه بیمه حوادث برای ۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی قزوین امضا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اکرم نجفی مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین گفت: تفاهم نامه‌ای برای پنج حادثه آتش سوزی، سیل، زلزله، طوفان و تندر در اماکن روستایی برای ۵۰ هزار واحد روستایی بین استاندار ومدیرعامل بیمه میهن امضا شد که البته تا ۷۰ هزار واحد نیز قابل افزایش است.

نجفی افزود: مبلغ بیمه برای خانه خشت و گلی و تیر چوبی ۳۵۰ میلیون ریال است که ۲۰۰ میلیون ریال برای سازه و ۱۵۰ میلیون ریال به اثاثیه تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مبلغ بیمه خانه‌های با سازه فلزی و آجری و بتنی ۵۰۰ میلیون ریال است که ۳۵۰ میلیون ریال سازه و ۱۵۰ میلیون ریال به اثاثیه اختصاص دارد.

مدیرکل امور روستایی استانداری ادامه داد: حق بیمه هر خانوار نیز ۴۵۰ هزار ریال است که ۴۰۰ هزار ریال توسط دولت و ۵۰ هزار ریال را خانوار برای مدت یک سال می‌پردازد.

نجفی افزود: علت اینکه این طرح قبلاً اجرا نمی‌شد محدودیت‌های قانونی و منابع مالی بود، اما با درایت مسئولان استان این منابع تامین شده و تا یک ماه آینده، بیمه نامه‌ها صادر می‌شود.

استاندار  در حاشیه نشست امضای  این تفاهم نامه گفت: با افزایش و نهادینه سازی این فرهنگ باید به تدریج به سمتی حرکت کنیم که کمک‌های دولتی کاهش یافته و مردم روی پای خود بایستند.

زاهدی اضافه کرد: قزوین از نظر وقوع حوادث از استان‌هایی است که تقریباً تمام حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و تندباد در آن قابل وقوع است و باید برای کنترل خسارت‌های ناشی از این حوادث بیشتر تلاش شود.

زاهدی ادامه داد: امسال هم در سیل فروردین ماه خسارات زیادی به اماکن روستایی اعم از منازل و زیرساخت‌ها و تاسیسات وارد شد و ضرورت استفاده از بیمه را برای ما بیش از پیش روشن کرد.

انتهای پیام/ک

انعقاد تقاهم نامه برای بیمه حوادث واحدهای روستایی

برچسب ها: بیمه ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.