سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته حوادث امروز یکم مردادماه؛

از کشف گردو و هروئین قاچاق تا دستگیری سارقان و قاچاقچیان در خوزستان

مهم‌ترین حوادث امروز، سه شنبه یکم مرداد ماه ۹۸ در استان خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث در نقاط مختلف استان خوزستان در روز سه شنبه یکم مرداد ماه ۹۸ را در این بسته خبری مشاهده نمایید.

سوداگران مرگ در دام پلیس اهواز

سرهنگ کیومرث کشوری جانشین فرماندهی انتظامی اهواز گفت: در راستای اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و با هدف برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر، دستگیری قاچاقچیان توسط ماموران انتظامی این فرماندهی به مرحله اجرا درآمد.

وی بیان داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق شدند با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی دقیق، ۴ سوداگر مرگ را شناسایی و بعد از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ کشوری تصریح کرد: در بازرسی به عمل آمده از مخفیگاه متهمان، مقدار یک کیلو و ۸۵۷ گرم مواد مخدر از نوع هروئین، ۳ دستگاه ترازوی توزین و مبلغ ۴۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال وجه نقد حاصل از فروش مواد مخدر کشف گردید.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اهواز با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی بیان داشت: نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی با سوداگران مرگ و مخلان امنیت و آرامش به شدت برخورد می‌کند.

سارق حرفه‌ای محتویات داخل خودرو با دستان بسته

سرهنگ رضا پاپی فرمانده انتظامی ماهشهر با اشاره به وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح این شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: ماموران پلیس اگاهی ماهشهر با اقدامات تخصصی و رصد اطلاعاتی، یک سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیات ضربتی درمخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ پاپی اذعان داشت: متهم در بازجویی فنی پلیس به ۱۵ فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان اعتراف نمود.

فرمانده انتظامی شهرستان ماهشهر در خاتمه با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد، افزود: شهروندان بایستی به هشدار‌های پلیس توجه کرده و از پارک خودرو در نقاط خلوت بپرهیزند، همچنین وسایل نقلیه خود را به وسایل بازدارنده مانند دزدگیر و وسایل هشدار دهنده مجهز کنند.

پلیس شادگان میزبان سارقان حرفه‌ای

سرهنگ اسکندر جماشیانی فرمانده انتظامی شهرستان شادگان به وقوع چندین فقره انواع سرقت در برخی از نقاط این شهرستان اشاره کرد و گفت: بررسی موضوع و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران کلانتری ۱۱ شادگان موفق شدند، با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی دقیق و با گشت زنی‌های نامحسوس، ۲ سارق حرفه‌ای را در خصوص سرقت‌های به وقوع پیوسته شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ جماشیانی در ادامه افزود: متهمان دربازجویی‌های به عمل آمده توسط پلیس به ۱۵ فقره سرقت سیم برق، ۸ فقره سرقت موتور سیکلت، یک فقره سرقت به عنف، یک فقره سرقت مغازه، یک فقره سرقت داخل خودرو اعتراف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شادگان در پایان گفت: شهروندان هشدار‌های پلیسی را جهت پیشگیری از سرقت جدی بگیرند و در صورت مشاهده سارقان سریعا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

محموله ۳ تنی گردوی قاچاق در بن بست پلیس

سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی استان خوزستان اظهار داشت: در راستای مبارزه قاطع با پدیده شوم قاچاق، ماموران انتظامی پاسگاه ایست و بازرسی "پل زال" اندیمشک با تشدید کنترل خودرو‌های عبوری در محور "اندیمشک - خرم آباد" موفق شدند یک دستگاه کامیون باری ایسوزو حامل محموله قاچاق را شناسایی و توقیف کنند.

وی تصریح کرد: دربازرسی از بار کامیون توقیفی ۳ تُن گردوی قاچاق فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

سردار عباس زاده بیان داشت: کارشناسان ارزش محموله قاچاق توقیفی را بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینکه در همین رابطه یک قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد، افزود: مبارزه با قاچاق از مأموریت‌های مهم و مستمر پلیس برای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است.

دستگیری ۱۶ معتاد متجاهر در باغملک در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده

سرهنگ حسین زلقی فرمانده انتظامی باغملک گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز با هدف پاکسازی آن مناطق از لوث وجود مجرمان و معتادان متجاهر طی ۴۸ ساعت توسط ماموران انتظامی این فرماندهی به مرحله اجرا در آمد.

وی اذعان داشت: ماموران پلیس در اجرای این طرح ضمن شناسایی و دستگیری ۱۶ توزیع کننده مواد مخدر و معتادان متجاهر، یک دستگاه ترازوی مخصوص توزین مواد مخدر، ۱۲ عدد ابزار استعمال مواد مخدر، مقدار ۴۶۵ گرم انواع مواد مخدر که همه آن‌ها بسته بندی و آماده فروش بودند، کشف شد.

سرهنگ زلقی در پایان با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی اظهار کرد: نیروی انتظامی به جهت نجات جامعه از لوث وجود سوداگران مرگ، بصورت شبانه روزی با توزیع کنندگان مواد مخدر به شدت و بدون اغماض برخورد می‌کند.

باند سارقان منزل در اهواز متلاشی شد

سرهنگ سیدمحمد صالحی جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در برخی مناطق شهرستان اهواز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان اهواز حین گشت زنی نامحسوس و هدفمند ۲ سارق را در یکدستگاه پژو شناسایی کرده و پس از تعقیب و گریز خودرو توقیف و متهمان دستگیر شدند.

سرهنگ صالحی با بیان اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد، ۲ سارق دستگیر شده با همدستی ۲ نفر دیگر که همگی سابقه دار بودند، باند سرقت تشکیل و از نقاط مختلف شهرستان اهواز سرقت می‌کردند، تصریح کرد: ماموران کلانتری ۱۱ با شناسایی محل اختفای ۲ عضو دیگر باند و هماهنگی قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد، اذعان داشت: متهمان در بازجویی‌های پلیس به ۲۸ فقره سرقت منزل در نقاط مختلف شهرستان اهواز اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی داده شدند.

توقیف محموله کالای قاچاق در ماهشهر

سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی استان خوزستان ضمن تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق کالا و ارز، گفت: ماموران مبارزه با کالای قاچاق و ارز شهرستان ماهشهر در ۲۴ ساعت گذشته با کنترل دقیق محور‌های مواصلاتی و خودرو‌های عبوری در محور "ماهشهر- اهواز" طی ۳ عملیات ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و یک پراید وانت حامل کالای قاچاق را در یک عملیات شناسایی و متوقف کردند.

وی بیان داشت: در بازرسی از خودرو‌های توقیفی ۵۴۰ اسپری و اسانس خارجی، ۱۳۰ ثوب انواع پوشاک، ۸۰ جفت کفش، ۹۹۰ قلم لوازم آرایشی و ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.

سردار عباس زاده با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، اظهار کرد: در این رابطه ۳ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: سودجویان و مخلان اقتصاد داخلی کشور بدانند نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی به کنترل تحرکات با هرگونه فعالیت سود جویان برابر قانون برخورد می‌کند.

هندیجان، پایان راه محموله لوازم خانگی قاچاق

سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس آگاهی با همکاری پلیس پیشگیری شهرستان هندیجان با رصد و کنترل دقیق خودرو‌های عبوری یک دستگاه تریلر کشنده حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پلیس در بازرسی از خودروی توقیف شده ۱۰۹ دستگاه ظرفشویی، ۶۳۰ دستگاه چای ساز، ۱۵ دستگاه لباسشویی، ۳۰ دستگاه ماکروفر و ۵ دستگاه یخچال دستگاه فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف نمودند.

سردار عباس زاده اظهار داشت: کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه در این راستا یک نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مرجع قضایی داده شده، تصریح کرد: سودجویان و مخلان اقتصاد داخلی کشور بدانند نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و کنترل تحرکات با هرگونه فعالیت سودجویان برابر قانون برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.