سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الجزیره: بوریس جانسون به آرزوی خود رسید

شبکه الجزیره گزارش داد «بوریس جانسون» به رؤیای خود برای برعهده گرفتن سمت نخست‌وزیری انگلیس رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، بوریس جانسون امروز رؤیای خود برای رسیدن به پلاک ۱۰ خیابان داون استریت یعنی مقر نخست‌وزیری انگلیس را محقق کرد. جانسون در واقع با همین هدف از سمت وزیر امور خارجه انگلیس استعفا کرده بود.

خبرنگار این شبکه افزود: بوریس جانسون از همان ابتدا، تبلیغات خود را بر مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا متمرکز کرده بود. او از تندروهای علیه اتحادیه اروپا محسوب می‌شود که تهدید می‌کند با هر هزینه‌ای به طور کامل از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. این مسئله برای شمار زیادی از اعضای حزب محافظه‌کار، اهمیت داشت و شماری از آن‌ها به حزب برکسیت که به تازگی تاسیس شده است، پیوسته بودند. زیرا می‌گفتند دولت ترزا می‌ قدرت و اراده کافی برای عملی کردن برکسیت را ندارد. بوریس جانسون تاکید کرد وعده خروج از اتحادیه اروپا را عملی خواهد کرد. شماری از وزرای کابینه ترزا می‌ در پی اعلام پیروزی بوریس جانسون، استعفا کردند و شمار دیگری از وزرا هم تهدید به استعفا کردند.

«آلکساندر بوریس دو ففل جانسون» امروز با کسب ۹۲ هزار رای به عنوان رئیس جدید حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیر جدید انگلیس انتخاب شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.